نخستین نشست تخصصی و هم اندیشی شورای مشاوران و مسوولان امور ایثارگران دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور امروز در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثارگران در این نشست بر ضرورت اجرای صحیح بسته تحول نظام سلامت تاکید کرد.

سید هادی موسوی گفت : در بحث بهداشت و درمان باید به جایی برسیم که وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کند باید فقط دغدغه بیماری خود را داشته باشد.

وی دغدغه وزیر بهداشت را همسو با رهبری رفع مشکلات مردم در بحث درمانی دانست و افزود : نظام ما یک نظام دینی است و در این نظام نباید مردم در مسایل بهداشتی و سلامت با مشکل مواجه شوند.

موسوی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از دانشگاه های فعال در امور ایثارگران یاد کرد و گفت از لحاظ قانونی وظیفه دستگاه های اجرایی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود : ارایه خدمات مطلوب و همچنین تجلیل از خانواده شهدا ،ایثارگران و جانبازان کمترین کاری است که در مقابل رشادت های آنان می توان انجام داد.

موسوی با اشاره به وجود 300 هزار جانباز ، یکصد هزار جانباز شیمیایی و 40 هزار آزاده دوران دفاع مقدس ، افزود : خلوص قلبی رزمندگان، همکاری و تعاون، وحدت و یکپارچگی آنها نیز از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این نشست گفت : خودگردانی بیمارستان های دولتی سبب شد تا آنها برای تامین درآمد خود از مردم پول بگیرند.

دکتر قاسم جان بابایی افزود : با اجرای بسته تحول سلامت بخشی از هزینه های غیرمتعارف پزشکی که توسط مردم پرداخت می شود از بین می رود.

وی از اجرای بسته تحول نظام سلامت از پانزدهم اردیبهشت خبر داد و گفت : در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شد تا 10 درصد درآمد ناشی از آن که بیش از 10 هزار میلیارد تومان است به وزارت بهداشت و بیمه ها اختصاص داده شود که با این اعتبار افرادی که بیمه نیستند از جمله حاشیه نشینان شهرها، بیمه شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران هم در این نشست با تاکید بر این نکته که ارائه خدمات به ایثارگران باید در شان این اقشار باشد ، گفت : ارایه خدمات مطلوب به جامعه ایثارگران و جانبازان وظیفه ما است

عباسعلی رضایی افزود : بنیاد شهید به همراه سایر دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی مطلوب به ایثارگران گام بر می دارد.

وی خواستار تجدید نظر در قانون گزینش ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت : ایثارگران سرمایه های اصلی نظام اسلامی هستند./س

برچسب ها: ایثارگران ، پزشکی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.