یکی از مقامات وزارت امور خارجه روسیه می گوید،همکاری بی سابقه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گروه 1+5 امید برای رسیدن به توافقی تا تاریخ بیستم ژوئیه را افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای امریکا:میخائیل اولیانوف، مدیر بخش کنترل سلاح در وزارت امور خارجه روسیه، این سخنان خود را در "سومین کنفرانس آماده سازی بررسی قرارداد منع گسترش سلاحهای هسته ای ۱۹۷۰" که سال آینده برگزار می شود، بیان کرد. هدف از  قرارداد ۱۹۷۰ جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی در جهان است.

وی در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد،  ما مطمئنیم که همکاری سازنده و بی سابقه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین همکاری با گروه 1+5 زمینه را برای امید داشتن به نتیجه موفقیت آمیزی از مذاکرات، و رسیدن به راه حلی همه جانبه درباره مساله  هسته ای ایران، قبل از بیستم ژوئیه فراهم کرده است.

"حمید بعیدی نژاد" از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز چهارشنبه در کنفرانس آماده سازی بررسی قرارداد ۱۹۷۰  با تاکید بر "حق سلب نشدنی" همه امضا کنندگان قرارداد ۱۹۷۰ در تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای، ادامه داد، برنامه هسته ای ایران کاملاً صلح آمیز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار