"مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت دولت این کشور و رسانه های آن باید توجه خود را بر بحران اوکراین متمرکز کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مادلین البرایت" که در میزگردی با حضور "استفان هادلی" و به میزبانی "نیکلاس برنز" معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در شورای آتلانتیک شرکت کرده بود گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، کنگره و رسانه های این کشور باید توجه خود را بر بحران اوکراین متمرکز کنند و به مردم و افکار عمومی آمریکا توضیح دهند که چرا حمله روسیه به اوکراین مشکلی جدی برای آمریکا است. 

وی گفت رای‌دهندگان آمریکایی مایل هستند دولت این کشور از مداخله در امور بین‌المللی خودداری کند.

"مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در میزگرد شورای آتلانتیک گفت من با مشاهده نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال بسیار وحشت زده شدم. نتایج این نظرسنجی نتایج نظرسنجی های گذشته را تایید می کند. شهروندان آمریکا درباره وضع خود نگران هستند اما در واقع از نقش کشورشان در زمینه کمک به اوکراین و شرق اروپا در برابر روسیه بی خبرند. روسیه با جدیت تلاش می کند مرزهای خود و در عین حال نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. (نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد 47 درصد از شهروندان آمریکا ترجیح می دهند دولت این کشور در امور جهانی مداخله نکند.)

مادلین آلبرایت گفت: نفرت آمریکایی‌ها از مداخلات خارجی ناشی از جنگی دوازده ساله است که این کشور در عراق و افغانستان شروع کرد. 

استفان هادلی مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج بوش در ادامه این میزگرد گفت علت اصلی بی علاقگی آمریکایی ها به بحران روسیه و اوکراین این است که اوباما نتوانسته است به شکل مداوم و با قاطعیت درباره تهدیدات ناشی از این بحران برای منافع آمریکا سخن بگوید.

این مقام سابق آمریکا گفت زمانی که رئیس جمهور این کشور به شیوه ای نظام مند و مداوم موضوع مورد نظر را برای افکار عمومی این کشور تشریح می کند مردم آمریکا آن را درک می کنند و از اقدامات لازم در این خصوص حمایت می‌کنند.

آلبرایت در ادامه گفت: کنگره و رسانه‌های آمریکا موظف هستند توجه شهروندان آمریکا را به بحران روسیه و اوکراین جلب کنند. مایه تاسف است که رسانه های آمریکایی های گزارش های بیشماری درباره هواپیمای مالزیایی منتشر کرده اند اما با وجود اهمیت زیاد بحران اوکراین این رسانه ها توجه کافی به آن نکرده اند.

آلبرایت گفت: ما از جنگ در طول دوازده سال گذشته در عراق و افغانستان بیزار شده‌ایم این بسیار خطرناک است اما در نهایت باید درک کنیم که اگر اکنون در برابر  پوتین اقدامی انجام ندهیم در بلندمدت هزینه‌های سنگینی را باید پرداخت کنیم. 

مادلین آلبرایت درباره تاثیر تحریم ها بر روسیه در خصوص بحران اوکراین گفت با توجه به آن که پوتین در دنیای خودش زندگی می کند بسیار دشوار است که بتوان گفت این تحریم ها چه تاثیری بر رفتارهای وی برجای خواهند گذاشت. اما در نهایت می توان امیدوار بود که این تحریم ها آثار تخریبی بر اقتصاد روسیه بر جای بگذارند زیرا اقتصاد این کشور همچون گذشته قدرتمند نیست. 

آلبرایت گفت نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که پوتین از محبوبیت بالایی در روسیه برخوردار است که این محبوبیت هم ناشی از دیدگاه های ملی گرایانه پوتین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار