معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در خصوص جایزه علامه طباطبایی گفت: به دستور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش جوان هم به جایزه علامه طباطبایی اضافه می‌شود.

سید حسن حسینی، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جایزه علامه طباطبایی که از مهمترین جوایز عملی پژوهشی است و با هدف توجه به روحیه معلمی، شاگردپروری، تواضع و اخلاق به افراد برگزیده در حوزه‌های مختلف اهدا می‌شود.

وی درخصوص این جایزه مهم گفت: تاکنون به هفتاد و دو نفر از اساتید برجسته این جایزه تعلق گرفته است و به هفده نفر برگزیده در سال1392 و هشت نفر از نخبگان هنری در هفته آخر اردیبهشت ماه در تهران با حضور رییس جمهور جایزه علامه طباطبایی اهدا خواهد شد.

حسینی درخصوص محتوای این جایزه اظهار داشت: جایزه علامه طباطبایی یک اعتبار پژوهشی پنجاه میلیون تومانی در جهت صرف کارهای پژوهش، بیمه کامل سلامت استاد،‌ حج عمره فرد نخبه به همراه یک نفر، پرداخت هزینه سفر استاد خارجی،‌ حقوق استادیار پایه یک به مدت 3سال به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و چهار محقق پسادکتری که این جایزه را گرفته‌اند را دارا می‌باشد.

وی در خصوص جایزه شهید آوینی نیز گفت: این جایزه برای هنرمندان برجسته در"حوزه هنری" است که شامل هزینه‌های کلاس‌ها و کارگاه‌ها، خرید آثار هنری و شرکت در کلاس‌ها می‌باشد.

وی همچنین در ادامه توضیح داد: جایزه علامه طباطبایی به دستور معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری به افراد جوان زیر چهل و پنج سال اضافه خواهد شد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار