بسیاری از داروها که به شکل خوراکی، تزریقی و یا موضعی استفاده می‌شوند، حساسیت پوست به نور خورشید را بیشتر می‌کنند و کودکان بیشتر از سایرین در این زمینه آسیب پذیر هستند.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کودکان به دلیل وضعیت جسمی خود و نیز اینکه در حال رشد هستند، در برابر بسیاری از عوامل و مواد حساسیت آسیب پذیری بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه داروها از جمله موادی هستند که می‌توانند بر روی سلامتی کودک اثر منفی بگذارند، تصریح کرد: بسیاری از داروها که به شکل خوراکی، تزریقی و یا موضعی استفاده می‌شوند، حساسیت پوست به نور خورشید را بیشتر می‌کنند و کودکان بیشتر از سایرین در این زمینه آسیب پذیر هستند.

سالاری گفت: برخی از داروهای اعصاب و آنتی هیستامین‌ها نیز می‌توانند حساسیت پوست را به نور آفتاب بیشتر کرده و همچنین عوارض بیشتری را برای خود به ویژه کودک به همراه آورند.

وی با بیان اینکه در خصوص استفاده از عطر و ادکلن برای کودک باید دقت بیشتری کرد، خاطرنشان کرد: تا حد امکان باید از مصرف عطر و ادکلن در کودکان پرهیز کرد و به ویژه نباید از این مواد بر روی پوست کودک به خصوص در شرایطی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، نورخورشید ، حساسیت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار