اصفهان/معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خبر داد:

حمایت از تاسیس شرکت های دانش بنیان با پرداخت وام 3 میلیارد ریالی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت این معاونت از تاسیس شرکت های دانش بنیان با پرداخت وام 3 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ابراهيم واشقاني فراهانی در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت:حمایت از اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ها برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در اولویت است.

وی افزود: این معاونت آمادگی پرداخت وام کوتاه مدت به شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف 3 میلیارد ریال از صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری عنوان کرد.به صورت کم‌بهره را دارد.

به گفته وی،در طرح‌های حمایتی در صورتیکه نتیجه کار تجاری شود هر چه قدر به فروش برسد به میزان پنج درصد از مبلغ فروش محصولا ت به سازندگان کمک مالی می شود.

واشقانی فراهانی از افزایش اعتبارات معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد در سال اقتصاد و فرهنگ خبر داد و گفت: هشت درصد از بودجه 55 هزار میلیارد ریالی دانشگاه آزاد صرف کارهای پژوهشی می‌شود که این میزان در سال گذشته شش درصد از کل بودجه دانشگاه آزاد بود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان افزود: بازی سازان می توانند دستاوردهای خود با محوریت فرهنگ غنی و ملی مذهبی ایران در سطح ملی و بین المللی به جوانان انتقال دهند.

وی افزود:بازی سازان رایانه ای سفیران شایسته ای برای همگانی کردن فرهنگ غنی ایران اسلامی هستند.
به گفته وی،تولید نرم افزار با قابلیت اقتصادی و فرهنگی از مزایای این مسابقات است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان و عوامل اجرایی این مسابقات بویژه دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان و تمامی حمایت کنندگان آن از جمله بنیاد ملی بازیهای رایانه ای گفت: برگزاری این رویداد بزرگ علمی همزمان با اردیبهشت فصل گلچینی، آیین گلابگیری و اختتامیه آن در روز میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) بسیا انتخاب مناسب، فرخنده و پربرکتی در تعالی اهداف بلند نظام و ایران اسلامی است.

واشقانی فراهانی،حضور تیمها، اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت برای ورود در مسابقات را بالاترین ارزش در نتیجه مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای دانست و گفت: این عوامل عامل رشد و شکوفایی و نوآوری لازمه پیشرفت برای ساختن ایرانی آباد و افزایش بهبود زندگی مردم در سطح ملی و جهانی است.

به گفته وی، برنده این مسابقات کسی است که تلاش و نوآوری خود را وارد بازار کند و دستاورد خلاقیتش را در بازار تجاری عملیاتی کند.

واشقانی در پایان، بازی سازی را سرمایه بزرگی دانست و گفت:انتخاب نحوه مطلوب برای تجاری سازی که باعث رونق و توسعه بازار داخلی و مفید فایده برای سازندگان بازی می شود توسط آنها ضروری است.

گفتنی است:سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان موسوم به "IRANGDC2014" پس از 48 ساعت رقابت حضوری 36 تیم در روزهای 9 تا 11 اردیبهشت در سالن سپیده کاشانی این دانشگاه با کسب مقام های اول تا سوم تیم‌های «علم و گیم» از دانشگاه علم و صنعت ، «الکتروکاتد» از دانشگاه تهران و تیم «سیلک» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به پایان رسید/س.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.