اصفهان؛

همایش ملی بازی های رایانه ای در اصفهان

نخستین همایش ملی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار می شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر همایش ملی بازی های رایانه ای در این همایش اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی های رایانه ای، آسیب شناسی صنعت بازی های رایانه ای ملی و بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه بازی های رایانه ای به مدت سه روز برگزار می شود.

جواد راستی گفت: این همایش در سه رویکرد فنی، علوم انسانی و هنر به بررسی علمی ابعاد مختلف صنعتی، هنری و رسانه ای نوین بازی های رایانه ای برگزار می شود.

وی با اشاره به ارسال 140 عنوان مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی بازی های رایانه ای افزود: از بین این مقاله ها حدود100 عنوان پذیرفته شد که 24 مقاله بصورت سخنرانی و سایر آنها بصورت پوستر ارائه می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: بحث محتوایی بازی های رایانه ای از بحث فنی آن مهمتر است و دانشگاه ها با توجه به رسالت خود در تولید علم باید در بحث محتوایی آن وارد شوند.

امیر رحیمی با بیان اینکه رسالت دانشگاه ها، تلاش برای عقلانیت و خردگرایی در جامعه است افزود: بازی های رایانه ای محدوده سنی ندارد و با توجه به حجم مسائل آن در جامعه امروز بعنوان یک رسانه مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه ما در بحث محتوایی بازی های رایانه ای عقب هستیم اظهار کرد: لازم است نقشه راهی برای این حوزه تعریف شود و با عزم جدی مسئولان، حمایت مورد نیاز از بخش خصوصی صورت گیرد.

امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی ها نه تنها برای اهداف سرگرم کننده که برای کارکردهای جدی تر مانند تبلیغات، آموزش و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است در عین حال، استفاده از بازیهای رایانه ای میتواند آسیبهای جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.