یک روانشناس گفت: افراد در مواجه با مسائل مختلف دچار افراط و تفریط می‌شوند وبه درستی نمی‌توانند انرژی روانی صرف کنند.

افسانه نیکزاد درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: انسان برای توجه کردن، ادراک و اعطای هیجان برپدیده‌های گوناگون، میزانی از انرژی را سرمایه گذاری می‌کند که کیفیت وکمیت آن، مصرف مناسب انرژی روان رامشخص می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر میزان سرمایه‌گذاری انرژی روانی، با ارزش پدیده پیش روی فرد متناسب داشته باشد، احساس رضایتمندی در فرد پدید می‌آید که نشاط یکی از آثار مثبت آن به شمار می رود.

نیکزاد با اشاره به سرمایه‌گذاری عاطفی متناسب بر رخدادهای روزمره گفت: یکی از گام‌های موثر برای تناسب در سرمایه‌گذاری روانی با شرایط شناخت و ارزیابی پدیده است که با آن مواجه شده ایم.

وی همچنین افزود: مراقب و نظارت داشتن بر روند سرمایه‌گذاری انرژی روانی فرد را مصرف کند و به عنوان نمونه سخن گزنده یک نفر چه میزان می‌تواند از انرژی روانی فرد را مصرف کند و نوع نگاه به سخن گزنده تعیین کننده میزان مصرف انرژی شما خواهد بود.

نیکزاد توصیه کرد: در طول یک سیرو یا در هنگام رانندگی وترافیک ممکن است فردی ما را مورد اهانت وناسزا قرار دهد ناراحت شدن وتخیل کردن وفکر کردن بیش از نیاز به آن رخداد مثبت فرد را به هدر می دهند و درنهایت در ساعات باقیمانده روز بی انرژی ومنفعل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت انرژی ومصرف به هنگام در پدیده ها امری است که باید با جدیت به آن اندیشید و درمواقع که لزومی ندارد انرژی روانی خود را هدر ندهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، روانی ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار