دکتر آیتی با بیان اینکه افزایش پذیرش دانشجو در کشور موازی با افزایش اعتبارات و امکانات رفاهی نبوده است، گفت: در حال حاضر نبود خوابگاه کافی برای دانشجویان معضلات زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر حسن آیتی معاون دانشجویی وزارت بهداشت امروز ۱۳ اردیبهشت در نشست خبری هفتهٔ خوابگاه‌ها از امضای شیوه‌نامهٔ مشترک بین سازمان دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ‌بر اساس این شیوه نامه مسئولین این دو معاونت حداقل سالانه ۶ جلسه به صورت هر دو ماه یکبار برای و هماهنگی مسائل مختلف برگزار خواهند کرد. 

براساس این شیوه نامه چهار کار گروه دانشجوی، تربیت بدنی، خدمات مشاوره و امور انضباطی ذیل این شیوه نامه به تصویب رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ۱۷ هزار دانشجوی دارد، ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش پذیرش دانشجو بودیم که در مقابل آن با افزایش امکانات رفاهی برای دانشجویان روبرو نبودیم. همچنین با کاهش اعتبارات، تملک و دارایی خوابگاه‌ها مواجه هستیم که به دنبال راهکاری برای رسیدن به ارائهٔ خدمات رفاهی بهتر به دانشجویان هستیم. 

آیتی افزود: معاونت دانشجویی دو طرح پژوهشی را بر اساس شاخص‌های رفاهی و اسکان در دانشگاه‌ها در دست اقدام دارد که در قدم اول مقایسه‌ای با کشورهای مشابه در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌ها را شروع کرده‌ایم تا بتوانیم میزان اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را بر اساس امکاناتی و منطقه تنظیم کنیم. 

وی عنوان کرد: در وزارت بهداشت ۴۴۸ خوابگاه فعال وجود دارد که از این تعداد ۱۸۶ باب خوابگاه پسرانه، ۲۶۲ باب خوابگاه دخترانه هستند که در کل این خوابگاه‌ها ۶۷۸۲۸ دانشجو در این خوابگاه‌ها ساکن هستند. باید توجه داشت که از تعداد کل این ساکنین، ۴۳۷۰۳ نفر دختر و ۲۴۱۲۵ نفر دانشجوی پسر هستند. 

آیتی با بیان اینکه وزارت بهداشت ۲۴ خوابگاه متاهلی فعال دارد، گفت: در کنار این خوابگاه‌های دولتی ۱۶۳ باب خوابگاه خود گران داریم که ۴۸ باب آن دخترانه و ۱۵ باب پسرانه هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از کل متراژ دانشگاه‌های کشور ۳۳ درصد آنها ساختمان استاندارد خوابگاهی دارند، به طوریکه سرانهٔ فیزیکی خوابگاه در دنیا ۱۲ تا ۱۴ متر مربع است، اما سرانهٔ فضای خوابگاه دانشگاه‌های کشور ما ۴ متر مربع است که با میزان استاندارد جهانی فاصلهٔ زیادی دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار