استاندارد آموزش‌های مهارتی نیازمند بازنگری است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز بازنگری استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای و انطباق آن با فناوری‌های روز را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: بازنگری استانداردهای آموزشی و انطباق آن با شرایط و فناوری روز در حال حاضر ضروری است ریزنگری و توجهات لازم در این خصوص را می‌طلبد.

وی در ادامه در خصوص مفهوم استاندارد آموزشی در مهارت آموزی افزود: استاندارد آموزشی در واقع به معیارهایی گفته می‌شود که به عنوان نقشه راه و مسیر حرکت در دوره آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد و مربیان با کمک آن کارآموزان فاقد مهارت را نیروهای متخصص که مورد نیاز بازار کار است تبدیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: در صورتی که استانداردها با شرایط ونیازهای روز صنایع و بازار کار هماهنگی لازم را نداشته باشد فرآیند آموزش به نتیجه نهایی خود نخواهد رسید.

عزیزی تاکید کرد: در بازنگری استانداردهای آموزشی به طور قطع باید شرایط مربیان مورد توجه قرار گیرد چرا که مربیان مهارتی به عنوان جامعه هدف این استانداردهای آموزشی محسوب می‌شوند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار