روان پزشکان رویکردهای درمانی را نمی‌شناسند، در حالی که روان شناسی که دارای فوق لیسانس یا دکتری تخصصی است، با تکنیک‌های درمانی آشنا است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد ابراهیم مداحی معاون آموزش و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی در نشست معترضانه انجمن‌های علمی و تخصصی روان‌شناسی کشور گفت: اختلاف نظر در همه‌ی زمینه‌ها وجود دارد که گاهی مایه‌ی برکت است اما در جایی که چهارچوب مرزهای علم دچار اختلال می‌شود، برکت از بین می‌رود.

وی ادامه داد: برکت در جامعه‌ای است که همه حد و حدود خود را بشناسند و از آن خارج نشوند که این اصل، شامل روان شناسان و روان پزشکان نیز می‌شود.

دکتر مداحی، تصریح کرد: وقتی نظام‌های مدنی شکل می‌گیرد، هم چهارچوب تعیین می‌کند، حقوق شهروندی، مدنی و اجتماعی حکم نمی‌کند که شاهد بعضی تداخلات و اختشاش در مسیرهای کاری باشیم.

وی با بیان اینکه این مبحث را به درگیری صنفی، نباید ربط دهیم، به قیاس روانپزشک و روانشناس پرداخت و گفت: روان پزشکان رویکرد‌های درمانی را نمی‌شناسند در حالی که روان شناسی که دارای فوق لیسانس یا دکترای تخصصی است، با تکنیک‌های درمانی آشنا است.

معاون آموزش و پرورشی سازمان نظام روانشناسی افزود: مسئولیت درمان و روان درمانی باید به کسی واگذار شود که حوزه‌های تخصصی را گذرانده‌ است.

مداحی با بیان اینکه ما مشکلی با روان پزشکان نداریم، اظهار داشت: هدف ما از این تجمع، این است که به چهارچوب قانون و مرزهای علم و تخصص برگردیم چرا که در مقابل افراد مراجعه کننده، خود مسئول هستیم و از سازمان روان شناسی خواستار واکنش نیز هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.