از شنبه 6 اردیبهشت قرار شد ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اختصاص داده شود، موضوعی که خواسته خودروسازان را که به صورت عمده در سال گذشته عنوان می‌شد، محقق کرد اما آنچه که در طول این مدت مطرح شد حکایت از آن دارد که ارز مبادله‌ای نتوانسته تاثیری در نزولی شدن قیمت خودرو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه کارگروه حمایت از تولید خبر از اختصاص ارز مباله ای به صنعت خودرو داد و گفت: ارز صنایع خودروسازی که در سال گذشته از طریق ارز متقاضی و بازار آن تامین می شد از شنبه 6 اردیبهشت ماه کل نیاز ارزی صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد.

بر این اساس خواسته خودروسازان که به صورت عمده در سال گذشته عنوان می شد محقق و ارز مورد نیازشان تامین شد اما آنچه که در طول این مدت مطرح شد عدم تاثیر ارز مبادله ای در نزولی شدن قیمت خودرو بود.

بر پایه این گزارش؛ 5 اسفند 92 و پیش از اختصاص این نوع ارز به خودروسازان احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرده بود: اگر نرخ دلار آزاد ( ارز مورد استفاده خودروسازان) "2450 تومان" و قیمت پایه شورای رقابت تصحیح شود تنها موجب خروج این حوزه از حیطه زیان‌دهی می‌شود و قیمت ها را کاهش نمی دهد.

مسئله ای که کماکان مورد تایید نعمت بخش و سایر متولیان است چرا که محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره قطعه سازان 10 اردیبهشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر از افزایش 10 درصدی قیمت خودرو داده و بیان کرده بود: بر اساس پیش‌بینی‌ها قیمت خودرو در سال 93 باید 30 درصد افزایش می‌یافت، ولی با تزریق ارز مبادله‌ای این 30 درصد به 10 درصد تقلیل خواهد یافت، بنابراین باید منتظر افزایش 10 درصدی قیمت خودرو باشیم. 

به گفته وی " تنها در صورت تقلیل نرخ ارز به 850 تومان باید منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم! "

این موضوع همچنین نشان از عدم تاثیر لغو تحریم خودرو دارد زیرا تا پیش از لغو تحریم این حوزه، آنچه مورد اتفاق خودروسازان کشور بود حکایت از عدم دسترسی و عبور از هفت خان رستم برای رسیدن قطعات خودرو به کشور و تاثیر بسزای این مسئله درقیمت تمام شده خودرو داشت.

از این رو انتظار می رفت با لغو تحریم خودرو و مبادله ای شدن ارز مورد استفاده خودروسازان، شاهد حرکت این محصول در ریل کاهش قیمت باشیم اما منطبق با آنچه متولیان این صنعت عنوان میکنند که به گفته علی علیلو رییس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی مجلس "بدعتی که خودروسازان کشور به وجود آورده اند این است که پایین آمدن قیمت خودرو به هیچ عنوان قابل تصور نیست و هر اقدامی شود باز هم خواستار افزایش چند باره بهای این محصول می شوند." حکایت از بریده شدن ترمز خودرو در مسیر گرانی ها دارد.


این مسئله در کنار عدم تطابق کیفیت و قیمت این محصول نارضایتی به حق مردم را در پی داشته است چرا که به اذعان تمامی کارشناسان حوزه خودرو در خصوص کیفیت خودروهای کشور نمی توان سخنی به میان آورد چرا که " آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است" !

حال آنچه که بسیار جای بحث دارد این است که چرا افزایش نجومی قیمت خودرو تاثیری در کیفیت این محصول نگذاشته و چرا مانند سایر کشورها کیفیت تعیین کننده قیمت نیست البته با توجه به تجربه سالیان گذشته حتی با ابلاغ "دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو" که نقش نمره کیفی خودروها در این فرمول بسزا خواهد بود، باز هم امیدی به افزایش کیفیت این محصول نباید داشت.

این گزارش می افزاید؛ در کنار این مسئله، انتظار خودروسازان برای "حمایت همه جانبه" از سوی دولت و مردم جای بسی تأمل دارد.

 این موضوع در حالی است که به اعتقاد اکثر نمایندگان مجلس و مردم "پیش از اینکه به خودروساز وعده حمایت دهیم باید خودروسازان را مکلف به کاهش هزینه های مالی و سربارشان که قیمت تمام شده را افزایش داده است، نماییم و سپس با ترمیم تمام این نواقص، می توان از خودروسازی کشور حمایت هدفمند کرد."

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مشخص نیست تا چه زمانی باید هر روز اخبار گرانی خودرو را انتشار دهیم بی آنکه سخنی از کاهش و حتی امیدی برای کاهش قیمت این محصول به میان آید، و آیا به واقع زمینه کاهش قیمت خودرو کاهش نرخ ارز به زیر 1000 تومان است؟!

انتهای پیام/

گزارش از سمیه رسولی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۲۳:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
اینجانب به بسیار از امور داخلی یکی ، دو تا از کارخانه های سازنده اتومبیل داخلی آشنایی دارم . به حق و به یقیین باید بگویم در مقایسه کارخانه ات.مبیل سازی مامثل یک گاراژ است در مقابل یک کارخانه سازنده اروپایی !!!انشاا.. برای جلوگیری از ضرر بیشتر هر چه زود تر درب این گاراژها بسته شود.
United States of America
سعید
۱۲:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
دوستان عزیز ما فقط خودمون در حق خودمون ظلم میکنیم به خدا اگه چند وقت این اهن پاره های داخلی رو نخریم حساب کار دست اونایی که باید بیاد میاد نخرید مردن نیست به خدا-فقط جان هر کس دوست دارید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
یک مسعول پیداکنیدکه این فرقونهای تولیدداخل راسواربشه؟!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
الان معمار کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
خشت اول چون نهد معمار كچ تا ثريا مي رود ديوار كج
الهي خير نبيني
Iran (Islamic Republic of)
دوشیزه
۰۹:۳۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوش به حال اونا که نمایشگاه ماشین دارن چه کیفی میکنن...کلی پول جمع کردیم که ی پرایدبا15-16وتومن بخریم بیا حالا باز باید جمع کنیم دوباره گرونتر بشه اصلا از فکر ماشین دربیایم عاقل تریم
سوار الاغ بشیم به صرفه تره هم ارزونه هم دیگه بنزین لیتری1100نمیخواد
خودروسازها هم هی قیمت ببرن بالا کی میتونه بخره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی وزیر مملکت میاید و در رسانه ملی میگویدما از خودرو ساز میخواهیم که گران نکنند آنها هم گستاخ میشوند و هر کاری میخواهند میکنند نمیدانیم چه چیز ی پیش
خودرو ساز گیر هست که اینقدر دست به عسا جلو آنها راه میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بسمه تعالی چگونه میخواهیم با اعطای ارز مبادله ای به سمت سیاست تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم .با توجه به اینکه در دنیا سیاست جایگزینی واردات جواب نداده ونقش بیماری هلندی محرز است بادادن ارز مبادله ای چگونه خواهیم توانست این صنعت وصنایع تنبل دیگر را به سمت هرچه بیشتر رقابتی شدن هدایت کنیم درحالی که این مسکن ها هم هنوز اجرا نشده متصدیان امر خودرو عنوان می کنند که قیمت همچنان افزایش خواهد یافت بااین وجود ایجاد این رانت هم چیزی نسیب مردم نخواهد نمود وفقط در سیستم نا کارامد حیف ومیل خواد شد . تازه اگر قیمت گران هم شود تنها به وظفه خود بخوبی عمل خواهد کرد ودر صورت اصلاح تعرفه ها قیمت شفاف خواهد شد وعملکرد بازار بهترین مکانیزم در این زمینه است.
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا حق این مردم ووووبخصصصصصصوص جوانهای پیر شده رو ازشون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابا جون ... جلوي توليد خودروهاي به اصطلاح ملي رو بگيريد ديگه نه خودرو ساز بيچاره اينقدر ضرر ميكنه نه كاهش جمعيت بوجود مياد مگه ... سواري چي ايرادي داره فكر كرديد مزاياي خودروهاي ما از... بيشتر و ضررهاش كمتره ؟
Netherlands
محسن
۰۳:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا باید ما صاحب صنعت خودرو سازی زیان ده و بی کیفیت باشیم . اصلاً برادران خیامی ایران خودرو را بنیان گذاردند که ایران هم صاحب صنعت خودرو سازی شود و هم اینکه مردم ایران بتوانند خودرو های روز دنیا را با قیمتی پائین تر سوار شوند . این دو هدف بدست نیامده بلکه باعث شده است تا خودرو تولیدی کشورما از اصل خارجی آن هم گران تر در بیاید هم کم کیفیت تر . مگان 2000 اتومات سی میلیون تومان بیشتر نمی ارزد ، اما آنقدر گرانش کرده اند که شده کیمیا. آیا حق ملت ایران که هشت سال جنگ خانمانسوز را تحمل کردند و در تمامی مراحل با نظام و دولت همراهی و همدلی کردند و خون فرزندان شان را تقدیم انقلاب کردند این بود که نتوانند ماشین کار معمولی روز دنیا را سوار شوند و ثروتمندان و اغنیاء سوار بر مازراتی و پورشه آنان را ریشخند کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا انصاف هم خوب چیزیه پژو 206چهل میلیون خرید فروش میشه اما هیوندااکسنت 2014اتومات که یک چرخش به تمام هیکل 206ارزش داره80میلیون ....بیاین همت کنین واین ماشین های بی کیفیت ایران خودرو وسایپا را نخریم........
Iran (Islamic Republic of)
persia
۰۱:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
اصلن ما خودروسازى نخواستيم بايد به كى بكيم.خودروسازيى كه بعد اين همه سال از تاسيسش هنوز محتاج واردات قطعات از خارج و ارز باشه بايد درشو كل كرفت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
خودرو سازان دلشان به مردم بدبخت نمیسوزد که گمرک واردات خودرو را امسال ده درصدبالاتراز سال گذشته کردن.وای برمردم فقیتراز دیروز......
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم نخرند
خرید پراید 22 میلیونی توهین به خود است
نخرید نخرید نخرید
شما رو بخدا نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
هم نظرم با شما تورو به جان عزيرانتون نخريد بيايد با هم متحد باشيم
نخريد نخريد نخريد.............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
تا کی باید این ظلم را تحمل کنیم. آخه چرا مانباید یک خودرو روز دنیا را داشته باشیم. لگن دست ملت میدن. مرحبا به غیرتشان واقعا ..... نمدانم چه چیزی لیاقتشان است که بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
لغوتحریم ها.ارزمبادله ای.حمایت دولت.دیگه چی میخوان لابدفردامیگن بیایدمجانی کارکنین که گرونترنشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم الکی وقت خودتون را تلف نکنید نه خودرو ارزان میشه نه واردات آزاد میشه نه ما پولدار ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا که!!!!!!
خجالت داره بخدا.واقعا یه پراید میرزه به این قیمت؟!
چرا صنعت خودرو سازی ما اینقد داغون و عقب روس؟!
دیگه کسی همین پراید رو هم نمیتونه بخره.باز کنید در گمرکارو دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
سسس
۲۳:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام هر چی به سرمون میاد از....و دست هاي پشت پردس اونا خودشون تو شرکتهای ایران خدرو و سایپا منفعت دارن پس عمرا بذارن ماشین از کشورهای دیگه وارد بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد از رامسر
۲۳:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوستان عزیز . دیگه این مدیریت از دست مسئولین خارج شده و تصمیم گیرنده هم نیستند لذا بیخودی اعصاب خودتان را ناراحت نکنید و فقط موزیک گوش کنید . مطمئن باشید تصمیم گیرندگان کسان دیگری هستند که دارند با جان و مال مردم بازی میکنند و عین خیالشان هم نیست . پراید 22 میلیون تومان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر فقط یک ماه واردات خودرو ازاد بشه خودروسازان محترم حساب کار دستشون میاد!!!!
Singapore
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
این جواب این مردم که انقلاب کردند، جوان از دست دادند و همچنان پای انقلابشان اوستاده اند نیست....
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی مدیر عاملهای دوتا خودرو سازی بزرگ کشور و دولت تعیین میکنه بعدم میاد میگه زورم به خودرو ساز نمیرسه من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم به قول دوستمون پراید بشه 100 میلیون اونایی دارن بخرن حالشو ببرن
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ارزش واقعی پرایددرمقایسه باخودروهای خارجی بایدزیر2میلیون باشدنه 20میلیون . البته مسئولین چون فقیرانه زندگی میکنند وماشین ندارندازقیمت آن نیزبی اطلاع اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
صنعت خودرو ایران مثل کودکی میماند که هنوز بعد از سالها نمی تواند روی پاهای خود بایستاد
تا کی حمایت دولت از این صنعت؟!
آنهم خودرویی که سهم بسزایی در کاهش نسل ایرانی داشته!
تنها راهش آزاد کردن واردات خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا ما مردم یک بار برای همیشه بساط این خودزوسازها رو جمع نمیکنم؟
اخه اینها که پراید کره و 405 و 206 سمند موتور فرانسوی ! فرانسه رو مونتاژ می کنند اون هم با هزار اشکال چرا اسم تولید داخل و خودروسار رو روشون گذاشتند و حمایت میشن؟
ولله ما که راضی نیستسم و مسئولین هم که جوابگو نیستند پس شکایتمون رو به خدا میبریم.
Iran (Islamic Republic of)
کاکاوند
۲۰:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
...کسی به کسی نیست روی هرچی دست بزاری از این بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر ما بجای استفاده از خودرو از وسائط نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی و مترو استفاده کنیم خودروسازان اینگونه جسور نمیشوند اگر دو یا سه ماه خودرو معامله نشود آنوقت خودروسازان درس خوبی خواهند گرفت اما ما ایرانیها با گرانتر شدن خودرو برای خرید حریص تر میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه گمرك باز كنن مي بينن به يك روز نرسيده قيمت ها چه قدر كاهش پيدا مي كنه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقا کاهش نخواستیم .جون هرکی دوست دارین ثابت نگهش دارین تا ما دوسال دیگه یه پراید دست دوم بخریم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتي كه
دولت حمايت
مجلس حمايت
بانك مركزي حمايت
ملت ضرر مالي وجاني
پس بايد منتظر فرج باشيد.
-
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ماکه نداریم بزار بقیه هم نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
هرمان
۱۸:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام بر مرد تنهای محله خودروساز ایرانی بهترین خودرویی که بیرون داد فقط پیکان بود وسلام خدا وکیلی یک پیکان مدل 89 دارم به هزارتا این خودروهای جدید ارزش داره نه جایی موندم نه جایی گذاشتم اما با پرشیا ی دوستم رفتم تا روستا 60 کیلومتری موندم آخرش با مینیبوس برگشتم بگین قیمت محم نیست با وجدانتر عمل کنند کیفیت را بالا ببرند خدایی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا مجلس و دلت در پاسخ به مصاحبه آقای نعمت بخش که از خبر بیست وسی هم بخش شد که از وی درخصوصی کاهش قیمت خودرو بعد از اختصاص ارز مبادله ای پرسیدند و ایشان هم قاطعانه گفتند: اصلا! هیچ واکنشی نشان ندادند و نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما را کشتن با این خودرو آخه به اینا میگن خودور چرا ماشین وارد نمیکنن اینا که ماشین نیستند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
یعنی کسی نمیتونه جلوی این کار خودرو سازارو بگیره رو چه منطقی افزایش قیمت میدن ،نکنه ارزش پولمون بالا رفته یا شاید درامدا بالا رفتن خدای نکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۵:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با این گزارش ها دردی از مردم دوا نمیشه بهتر سازمان حمایت از مصرف کننده علیه انجمن قطعه سازان و وزارت صنایع به مجلس شکایت کنه تا مجلس خودرو ساز و دولت رو ملزم به رعایت قیمت متناسب نماید.پراید 23 میلیون واقعا خنده داره.از دولت تدبیر و امید بعیده
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۵:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با عنایت به اینکه 20 درصد سهام کارخانه ایران خودرو و سایپا متعلق به دولت بنابراین خود دولت تمایلی به پایین اوردن قیمت نداره و صنعت خودروسازی ما هم بر خلاف کل دنیا سیاسی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ورود خودرو از خارج با تعرفه کمرگی 5 درصد را اجرا کنید ببنید به چه سرعت پراید دو میلیون تومان می شود!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بخدا هرچی فکر میکنم میبینم قیمت خودروهای ایرانی بزرگترین ظلم به حقوق بشر است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
من نمی فهمم چه اصراریه که خودروسازی داشته باشیم...
صنعتی که داره یکسره ضرر می ده،کیفیت نداره،محصولات دهه های 1990 و 1980 اروپا و کره رو داره تولید میکنه جمعش کنن بره و سرمایه اون رو جای دیگه هزینه کنند(پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان و...) بعد از منبع درآمد اونها ماشین های روز رو وارد کنن.این جوری هم تلفات مالی و جانی کم میشه هم مصرف سوخت کاهش داره هم مردم نفس آسوده می کشند
خدا شاهده خسته شدیم.فقط می خوان مردم رو اذیت کنن.
خودرو افتاده دست دو نفر تو کشور هر چی بگن و هر کار بکنن هیچ کس جرات حرف زدن نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوش بحال خودرو سازا !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
تاشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خودرو ساز یا حلبی ساز ...!
-
پتروس و دهقان فداکار
۱۴:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا نمیگذارند خودرو وارد کنیم که بعضیا رو سر جای خودشون بشونیم.چرا وزیر محترم میاد میگه ملت محترم، منتظر کاهش قیمت خودرو ها نباشید.که به خاطر این حرفش قیمت ها باز بالا بره.جز اینکه یه جای کار مشکوک میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا چرا نمی ذارن خودرو وارد بشه ؟؟ یعنی اگه تعرفه خودرو کاهش پیدا کنه بعضی ها ضرر می کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۴:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
قیمت تندر اتوماتیک فروش ثبت نامی که مردم عادی نمیتونن اینترنتی ثبت نام کنند 42 بازار آزاد 53 میلیونه تحویل سی روزه !!!
اختلاف قیمت قیمت کارخانه و بازار که داره رسما تو روزنامه همشهری آگهی میشه قابل پیگیری نیست !؟
حالا هر کی 10 تا بنویسه میشه 100 میلیون سود تو جیب سوء استفاده کنندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
این صحبتهاییکه درمورد قیمت خودرو میشود همش فیلم است مسوولین خودشون ازمردم جدا میدونند چون اصلا ماشین ایرانی سوار نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۳:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعاکشورداره به دوقشرتقسیم میشه
یه قشرغنی
قشردیگه زیرخط فقررررررر
دیگه پرایدروهم مایه دارها بایدبخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
شده خبر نداری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا قيمت خودرو را هم مثل ساير محصولاتي كه قيمت گذاري مي شوند و نبايد از قيمت مشخص شده بيشتر بدهند و شامل تعذيرات بشود.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۶:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوست خوبم مگر فکر کردی دست کیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دولت به جای اینکه از خدرو ساز حمایت کنه باید از مردمش حمایت کنه...
خودروسازی که بعد از 30 وچندی سال نتونسته رو پای خودش بایسته و وارد بازار رقابتی بشه وهمه فشارشو داره رو مردم میاره
دولتم با این تعرفه گمرک مردمش رو تو تحریم نگه میداره
تا 100 سال دیگه هم نمیشه با این صنعت فلج خودرو سازیمون جلو بریم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۳:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
من سال گذشته یک پراید 132 ثبت نام کردم براساس قیمیت که بود حالا که رفتم برای تحویل خودرو 4 میلیون گرانتر شده این خودرو سازها کوتاه نمیان به نظرم همه میخان به مردم فشار بیارند هرکی کم میاره دست تو جیب مردم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
شمارا به خدا به دین به پیغمبر این خودروسازهای ما به فکر این ملت نیستن دوسالی هست که یکه تاز میدان شدن یکی میاد میگه مگه خودرو کیلویی چند بعد یکی میاد فورمول انشتین اجرا میکنه و .......بیچاره ملت فقط حرفهای دروغ تحویل میگیرن درحالی کی که چندین بار تو کتابا آموختیم که دروغگو دشمن خداست پس چه کسی دوست خداست !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر نظارتی صورت می گرفت.اگر قاطعییتی می بود.سرانجام قیمت خودروهای از رده خارج و بی کیفییت ایران اینچنین نمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا قيمت خودرو را هم مثل ساير محصولاتي كه قيمت گذاري مي شوند و نبايد از قيمت مشخص شده بيشتر بدهند و شامل تعذيرات بشود.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقا گرونتر کنید وقتی ما نداریم بخریم چه دردیه!!!اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب :)
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۲:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با این حال چرا باید ارز مبادله ای بگیرند . باید دولت ارز مبادله ای ندهد و آنها با ارز آزاد هر چه خواستند ماشین ها را گران کنند در عوض دولت ورود خودرو های ارزان قیمت و با امنیت بیشتر به کشور را آزاد کند،البته باید جلو خروج ارز از کشور جهت خرید خودرو های گران قیمت گرفته شود،تا قیمت دلار بیش از این بالا نرود.
-
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چشم تنگ دنیا دوست را یاقناعت پرکند یا خاک گور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دست های پیدا و پنهان در مافیای صنعت خودرو و بازار آن خود زنگ خطری است برای پایان آن.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی نظارتی نباشد ،هرکی هرجور دلش بخواد قیمت میذاره.
Iran (Islamic Republic of)
fff
۱۲:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
هر چی سرمون میاد حقمونه اصلا پراید بشه 30 ملیون کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۲:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اخه جالب اینجاست خودرو های ایرانی هر وقت گرون میشن کیفیت هم چند درصدی میاد پایین مثل همین پراید خودمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
در جامعه ما نقدينگي زيادي دست مردم هست اگر در راه صحيح هدايت نشود به همين منوال است يک روز خودرو ، روز ديگر ارز ، مسکن ، طلا و سکه و .... اين داستان ادامه دارد دقيقااز 3 ماه پيش بورس به شيب نزولي افتاد موارد فوق روبه صعودگذاشته اند و متاسفانه ادامه دارد ! و اگر مردم خودرو را نخرند و با ديد سرمايه اي به نگاه نکنند حتماً افزايشي در کار نخواهد بود . با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
باتوجه به اينكه گوش شنوا براي اينكارا وجود ندارد خواهشن بگذاريد با درد خود بميريم .بزار هرچه دلشون ميخواد بكنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا پیگیرباشیدکه خودرو ارزان شود.
Iran (Islamic Republic of)
سیم سیم
۱۱:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تا وقتی صنعت خودرو انحصاری هست هیچ وقت نمیشه انتظار کیفیت یا پیشرفت قابل ملاحظه و یا ... داشت و به نظرم بقیه بحث ها حاشیه است . وقتی برای مثال کیفیت ماشین های تویوتا و ایمنی و راحتی و همچنین قیمت جهانی اونا رو میبینم و با محصولات داخلی مقایسه میکنم واقعا غصه ام میگیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی
کیفیت صفر قیمت نجومی
حیف پول
یخورده خودرو با قیمت مناسب وارد کنید تا حساب کار بیاد دستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تنها راهش آزاد کردن واردات خودرو هست
-
sina
۱۱:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا تا زماني كه اين خوان گسترده براي خيلي از افراد خاص توي مملكت ما پهنه،انتظار كاهش قيمت انتظار عاقلانه اي نيست.ماشين 5 ميليوني رو ميدن 20ميليون مگه......دارن جلوي افزايش قيمتشو بگيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تنها با سوار شدن بر خودروهای ایران - سایپا می توان جلوی ازدیاد نسل ایرانی را گرفت !!! و لا غیر .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام.
چرا شرکت های بزرگ وارد بازار خودرو ایران نمی شوند ؟
چرا خودروهایی ایرانی ما با اینکه کیفیت ندارند اما به قیمت های بالایی به فروش می رسند؟
یک جوان 15 ساله با وجود سن کمش حرف خیلی منطقی رو بیان کرد که اگه شرکت های خارجی (کارخانه) وارد بازار ایران بشوند و خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب رو عرضه کنند.
یک جوان 15 ساله بدون هیچ تجربه ای این حرف رو بیان میکنه اما متاسفانه مدیران ما با این هم تجربه هنوز به دنبال خودشون میچرخن.
از شما خواهش میکنم این نظرات رو انتشار بدید و از مدیر عامل شرکت سایپا و دیگر شرکت های خودروسازی ایرانی میخوام تا دست از این زورآزمایی بردارن .
با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
محسن جمشیدی راد
۱۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام. ملت باید برای به زانو درآوردن صنعت!!! خودرو که همانند علف های خودرو در کشتزار است و هیچ قاعده و قانونی ندارد با هم متحد و بسیج شوند. سعی کنیم در این راستا کار فرهنگی و رسانه ای مضاعف داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
یکی از مردم شاکی
۱۱:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینها که همیشه ضرر می دهند (البته از سود غیر متعارفشان نه از هزینه ساخت و سود متعارف) پس بهتر است از بیت المال به آنها ندهید چون هر کار بخواهند می کنند. آنها که همه خودروهایشان پیش فروش است و قبل از ساخت خوردو حداقل هزینه ساخت را از مردم می گیرند چرا باید برای سرمایه در گردش باز از دولت یا بانک ها (که البته خودشان سهامدار آنها هستند) وام بگیرند و سود وامی که از بانک خود میگیرند را از جیب مردم پرداخت می کنند .یعنی از یک طرف پول مردم را در بانک خود می گذارند و حداقل 25 درصد سود میگیرند و از طرف دیگر همان پول را وام می گیرند و نرخ سود حداقل 27 در صدی ان را از جیب مردم می پردازند یعنی در فروش یک خودرو حداقل 52 درصد سود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بهتره به جای خودرو سازان از منتاژ کنندگان خودرو استتفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
پیشنهاد میکنم شرکت نفت و کل معادن ایران و کارگر رایگان بدیم به خودرو سازها ببینیم میتونن پراید 18 ملیونی رو 17ملیونو نیم بدن .
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضامیرکیانی
۱۱:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام هموطن
بخدا منظور از حمایت از تولید داخل خودرو نیست !!! گندم است, برنج است, مایحتاج مردم است اینقدر پول ملت را به اینها ندهید. ورود خودرو را با عوارض کمتر آزاد کنید آنوقت میبینید چطور قیمت خودرو با دلار 3300 تومان هم پائین میآید.
فیش حقوق مدیران خودرو سازی را بررسی کنید , وامهای سالانه ای که کارشناسان , معاونان و مدیران کارخانه های خودروسازی را زیر ذره بین بگذارید خودتان میفهمید چه خبر است!!!!
به نظر بنده بیشترین تاثیر گذاری در قیمت بالای خودروهای با کیفیت نامناسب داخلی از سوء مدیریت است
کار را بدست کاردان ها بسپارید نه کاسب ها همه چیز درست میشود.
زندگی شخصی مدیران خودروسازی را کاوش کنید باز هم یه چیزهائی دستگیرتان میشود.
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۰:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اون موقعی که دلار کشید بالا سود 1000 درصدی بردند و تمام محصولات و در بازار آزاد میفروختند حساب نیست تا تونستند بردن و خوردن حالا میگن ضرر کردیم کجاش ظرر بوده چرا به شعور مردم توهین میکنن اینا یه دولت نمیتونه جلو اینارو بگیره وای به حال بقیه موارد
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خودرو سازان داخلی خودرو های خود را که داری استاندارد هایی در حد بیست الی سی سال پیش هستند رو به دو تا سه برابر قیمت واقعی به مردم می فروشند....از این گذشته دولت با گرفتن گمرک های بسیار سنگین از خودرو های وارداتی به خودرو سازان کمک میکند.... به طوری که قیمت خودرو های وارداتی حداقل دو برابر ارزش واقعی می باشد ...و در این وسط فقط مردم هستند که باید بهای این صنعت ضعیف را بدهند.......تا به حال ندیدم که نطراتم تایید بشود.... با این حال حقیقتی تلخ است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابا مشکل جای دیگه است نه خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدایا ما را از شر ایران خودرو و سایپا رها بفرما!!!


به کی بگیم ماشینتونو نمی خواهیم ،شده آش کشک خاله ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
همین ها هستند که خون به دل امام زمان (عج‏)‏ و رهبر انقلاب کرده اند.این کارها سو استفاده از نظام است.خداوند حق ملت را بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۰:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تا واردات خودرو منطقی اصلاح نشه خودروساز ها مثل همیشه نهایت سواستفاده راخواهند کرد
بیچاره مردم ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چه کسی اینهمه قدرت به خودروسازان داده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
باید گمرکی وهزینه پلاک ماشین خارجی را کم کنند تا حداقل خودروسازا یه ذره بترسند.این جوری تا ظهور امام زمان نه قیمت پایین میاد نه کیفیت بالا میره
Spain
START709
۰۹:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقا به نظر من بايد نرخ سود گمرك براي خودرو هاي وارداتي صفر بشه تا اين 2 شركت بي مصرف انقدر بابت آهن پارهاشون مردم اذيت نكن خوب خودرو خوب توليد نميكنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
فقط یه راه داره ازاد کردن خوردروهای وارداتی بدون گمرکی اون موقع است که پراید رو 2 میلیون هم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
کی می خواد این گرونی تموم بشه
به خدا دیگه نمیشه یه زندگی ساده هم داشت
خسته شدم ...................................
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۹:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خودرو سازی این مملکت باید تعطیل بشه بدرد نمیخوره
من یه ماشین خارجی سوار شدم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی ...
آقا خیلی از مرگ و میر تصادفات جاده ای از بی کیفیتی همین خودروهای داخلیه
باید تعطیل بشن مهلت و کمک هم فایده نداره تو 20 سال گذشته ثابت کردن دنبال پولن فقط .
آخرین اخبار