عضو دفتر سیاسی جنبس حماس می گوید با سفر یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح به باریکه غزه، رایزنی دو طرف برای تشکیل دولت وفاق ملی تا دو روز آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره: "موسی ابومرزوق" تاکید کرد، رایزنی برای تشکیل دولت "وفاق ملی" تا دو روز آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: "عزام الاحمد" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده آشتی، روز یکشنبه یا دوشنبه وارد نوار غزه خواهد شدتا بدین صورت، رایزنی برای تشکیل دولت "وفاق ملی" آغاز شود.

وی افزود: دولت آینده، دولت وفاق ملی خواهد بود و هیچ گونه ارتباطی با برنامه های سیاسی نداشته و دارای وظایف مشخصی است.

ابو مرزوق خاطر نشان کرد، امنیت شغلی همه شهروندان در کرانه باختری و باریکه غزه، تضمین شده خواهد بود.

موسی ابومرزوق بار دیگر تاکید کرد که جنبش حماس هرگز اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و این جنبش به مخالفت با شروط کمیته چارجانبه بین المللی ادامه می دهد.

ابومرزوق در گفتگو با خبرنگاران در غزه گفت: ما هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و هیچ زمینه ای برای آن ایجاد نشده است.
 
وی از توافق ایجاد شده میان گروه های فلسطینی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین درچارچوب مرزهای سال 1967 و  به پایتختی قدس شریف استقبال کرد.

این مقام بلندپایه حماس اظهار داشت: ما شروط کمیته چارجانبه را رد می کنیم زیرا در آن حقوق زیادی از مردم فلسطین نادیده گرفته شده است. ما پیشتر هر راه حلی را که در آن حقوق ملت فلسطین لحاظ نشده بود رد کردیم ، امروز نیز رد می کنیم و در آینده نیز رد خواهیم کرد.

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد این جنبش به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی اسرا همچنان پایبند است.

ابومرزوق خاطرنشان کرد در نشست های گفتگو بین حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین ساف که به اعلام توافق آشتی منجر شد به سلاح گردان های قسام ( شاخه نظامی حماس ) پرداخته نشد. در طول گفتگوهایی که در چند سال گذشته نیز بین دو طرف برگزار شده سلاح حماس موضوع بحث نبوده است.

این مقام فلسطینی در غزه گفت: هیچ کسی خواستار گفتگو درباره سلاح حماس نیست زیرا سلاح ملی و مقاومت است.

ابومرزوق افزود عزام الاحمد مسئول پرونده آشتی در جنبش فتح روز یکشنبه یا دوشنبه آینده به غزه سفر می کند تا رایزنی ها درباره تشکیل دولت توافقی با هدف اجرای موافقتنامه آشتی آغاز شود.

وی اظهار داشت این دولت وفاق ملی هیچ ارتباطی با برنامه های سیاسی ندارد و ماموریت و وظایف مشخصی دارد.

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد جنبش حماس در انتخابات ریاستی آینده فعالانه شرکت می کند.

این مقام فلسطینی تصریح کرد جنبش حماس موضعش را درباره شرکت در همه انتخابات سیاسی و صنفی اتخاذ کرده است ولی هنوز درباره شرکت در انتخابات ریاستی تصمیم نگرفته است و به احتمال زیاد در این انتخابات نیز شرکت خواهد کرد.

ابومرزوق درباره رابطه حماس با ایران گفت: ما روابط با ایران را بر اساس موضع این کشور در قبال فلسطین و مقاومت حفظ و تلاش خواهیم کرد روابط ما با ایران ممتاز باشد.

وی درباره رابطه با مصر نیز افزود: ما به خواسته مردم مصر احترام می نهیم و در امور داخلی این کشور دخالت نمی کنیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: ابو ، مرزوق ، حماس ، فلسطین ، وفاق ، ملی ، دولت ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار