حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

آمریکایی‌ها در طول تاریخ پای هیچکدام از قراردادهای خود نمانده‌اند

مشاور امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه لازم نیست مسلمان باشید تا جنایت سران استکبار را بفهمید، گفت: اگر کسی مطالعه تاریخی داشته باشد، متوجه می‌شود که آمریکایی‌ها پای هیچکدام از قراردادهایی که بسته‌اند ایستادگی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهرری با بیان اینکه باید به واقع بین بودن شهدا و آرمان اندیشی آن‌ها دقت کنیم، گفت: باید در نظر داشته باشیم که شهدا چگونه با واقع نگری به مقام شهادت رسیدند.  
 
وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه جهاد مرگ را نزدیک نمی‌کند، اظهار داشت: اگر زمان مرگ شما فرانرسیده باشد، جهاد نمی‌تواند موجب مرگ شما شود و شهادت تجارت پرسودی است که خداوند برای شهدا قرار داده است.  
 
مشاور امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه اگر جوانان به شهادت نمی‌رسیدند با عوامل دیگری از دنیا می‌رفتند، تصریح کرد: رزمندگان در نبرد حاضر شدند تا در اثر کناره گیری از جهاد به ذلت دچار نشوند.  
 
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه بخشی از مهم‌ترین واقعیت‌های زندگی برای شهدا قابل آرمان شدن بود، ابراز داشت: زمانی که کسی جهاد می‌کند، به واقعیت روشنی تن داده و عشق می‌ورزد که نباید واقع بینی را از آرمانگرایی جدا دانست.  
 
وی با بیان اینکه آرمانهایی که در اثر واقع بینی نباشند دروغین هستند، گفت: سید حسن نصرالله در سخنان اخیر خود با صراحت گفت مقابل تکفیری‌ها می‌ایستیم و هزینه خواهیم داد که اگر چنین نکنیم، آن‌ها همچون چهارپایان سر ما را می‌برند.  
 
مشاور امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تاکید بر اینکه برخی که اهل انقلاب و دین نیستند دم از واقع بینی و عقلانیت می‌زنند، اظهار داشت: کسی باید از عقلانیت سخن بگوید که آرمان پرست باشد، آرمانی که عین واقعیت است.  
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقل ما را رشد داده است، تصریح کرد: اگر کسی که عقل نداشته باشد و سخن بگوید، جانش و جامعه در عذاب گرفتار می‌شود.  
 
وی با اشاره به تحولات اوکراین گفت: آمریکا در کشورهایی همچون اوکراین اقداماتی انجام می‌دهد و ملت‌ها برایش اهمیتی ندارد و تنها از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه‌ای برایش مهم است و منافع خود را در آنجا دنبال می‌کند.  
 
مشاور امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه لازم نیست مسلمان باشید تا جنایت سران استکبار را بفهمید، افزود: اگر کسی مطالعه تاریخی داشته باشد، متوجه می‌شود که آمریکایی‌ها پای هیچکدام از قراردادهایی که بسته‌اند ایستادگی نکرده‌اند.  
 
حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: چرا برخی همچون نادانان حرف می‌زنند و می‌گویند به دلیل انقلاب‌گری جلوی آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کنیم، چنین نیست بلکه ایستادگی در برابر دشمنان بر اثر عقلانیت و واقع بینی است.  
 
وی خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرری خاطرنشان کرد: سخن واقع بینی خدا را باور کنید که شهدا زنده‌اند و می‌توانیم در کنار این شهدا به‌ آرمانهای ارزشمند دین و انقلاب برسیم.  
 

* مفتخریم که در این مملکت موحد هستیم

در ادامه آیت الله محمدی تایکندی، با بیان اینکه مفتخریم که در این مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم، گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما این است که موحد هستیم و لا اله الا الله می‌گوییم.  
 
وی با بیان اینکه باید حق خدا را پیاده کرده و از دستورات الهی اطاعت کنیم، گفت: سایه خدا، پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، علمای بزرگ، شهدا، معلمان، مادران و پدران در این مملکت موجب پیروزی و پیشرفت روزافزون ماست.  
 
نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه آغاز سال نو با حضرت فاطمه (س) صورت گرفت، اظهار داشت: شهدای گمنام، پدر و مادری ندارند و نامشان مشخص نیست، اما حضرت فاطمه (س) برایشان مادری می‌کند.  
 
آیت الله محمدی تایکندی با اشاره به حکومت اسلامی ۲۰۰ ساله در اسپانیا گفت: در گذشته اسپانیا حکومت اسلامی داشت، اما مستکبرانی همچون انگلیس به دلیل پیگیری منافع خود این حکومت را ساقط کردند.  
 
وی درباره رمز بقای حکومت اسلامی در ایران، تصریح کرد: ۴ عامل در اسپانیا وجود نداشت و موجب سقوط حکومت آن شد، امام حسین (ع) که رمز بقای مملکت ما است و دیگری عدم وجود امامزاده‌ها، عدم حضور امام زمان (عج) و همچنین عدم وجود علمای بزرگ است که حکومت آن‌ها را با مشکل مواجه کرد.  
 
نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری، خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه شهرری، خاطرنشان کرد: درسهایی را که امروز در جوار مزار این دو شهید می‌آموزید، به دیگران نیز هدیه دهید، حضور این شهدا مایه افتخار این دانشگاه است. 


* امیدواریم با پیروی از منویات رهبری راه شهدا را ادامه دهیم

کیانوش فتحی رئیس دانشگاه آزاد شهر ری به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه شهدا شمع روشن ایثار و رشادتند گفت: شهدای گمنام نور جاوید و همیشگی اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

وی ضمن تقدیر از میهمانان حاضر در این مراسم اظهار داشت: امروز افتخار بزرگی نصیب این مجموعه شده که به حرمت همجواری با بارگاه امام خمینی(ره) و حضرت عبدالعظیم حسنی دو شهید به خانواده این دانشگاه اضافه شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد شهر ری با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: امسال سال پربرکتی برای این دانشگاه بوده چرا که استحقاق میزبانی از دو شهید گمنام را داشته است.

فتحی خاطر نشان کرد: با دلی سرشار از تمنای الهی امیدواریم بتوانیم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب راه امام راحل و شهدا را در مسیر سعادت ادامه دهیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، خبرگان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار