در بخش فراخوان وبلاگ دانشجويي بيش از 300وبلاگ و در بخش فراخوان مقالات دانشجويي و استادي بيش از 100 مقاله و پژوهش دريافت شده كه در حال داوري و ارزيابي هست.

حجت الاسلام و المسلمين حسين افتخاريان دبير نهمين جشنواره حکمت مطهر دانشگاهيان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آثار استاد شهید مطهری،خالق نظام فکری منسجم از معارف دینی بوده و ایمان و تعبد را درعین عقلانیت در بردارد اين تواماني عقل و ايمان كه ويژگي شاخص آثار ايشان است از این رو ضرورت دارد تا آثار ايشان در حوزه‌هاي مختلف انديشه ديني، فرهنگ، آزاد انديشي و توليد علم به ويژه در مقوله ايجاد تحول در علوم انساني در فضاي دانشگاهها مطالعه و بررسي شود. 

وی درخصوص آثار و ثمرات نشر و گسترش افكار و انديشه‌هاي استاد شهيد مطهري در فضاي دانشگاهها افزود: زمینه‌سازی مناسب برای ورود مؤثر به مباحث و نظرات دیگر اندیشمندان در فضاي آزاد انديشي و نظريه پردازي به خصوص در حوزه علوم انساني ضرورتي است كه امروزه دانشگاه با آن مواجه است. 

حجت الاسلام افتخاریان اظهار داشت: جستجو در اين آثار مي‌تواند نوعي واكسيناسيون فكري در مقابل انديشه‌هاي التقاطي تلقي شده و در عين حال، الگویی از جامعیت تعالیم اسلامی در مواجهه با افراط و تفریط‌های ویرانگر در حیطه‌های شناختی،‌گرایشی و رفتاری با پردازش ابعاد مختلف سیره شهید مطهری به فرهيختگان دانشگاهي ارائه مي‌دهد.

وي تصریح کرد: در شرايط كنوني، ارتقاء سطح شناخت و معرفت جامعه دانشگاهيان در مواجهه با جریان‌های ناسالم اجتماعی-سیاسی و تهاجم فرهنگی و کسب توانمندی لازم جهت مواجهه صحیح علمی ‌با اندیشه‌های معارض و انحرافی، همچنين ایجاد نظام مستحكم فکری و بسترسازی اعتقادی بر مبنای تعالیم الهی و اسلام ناب محمدی، رهاورد و ويژگي نشر آثار شهيد مطهري در محيط دانشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار