1000مقاله به دبير خانه نهمين جشنواره حکمت مطهر دانشگاهيان ارسال شده و مورد داوري قرار گرفته است.

حجت الاسلام افتخاریان دبير نهمين جشنواره حکمت مطهر دانشگاهيان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره حكمت مطهر كه نهمين دوره خود را پشت سر مي گذارد از حدود دهه هشتاد بصورت دو سالانه آغاز شد ولي با توجه به استقبال دانشگاهيان  بصورت سالانه برگزار شد. 

از دوره هشتم مقارن با مسئوليت بنده، با توجه به محدوديت‌هاي شديد مالی، اين جشنواره بصورت مجازي برگزارشد ولي با اين وجود استقبال قابل توجهي از سوي دانشگاهيان را به خود جلب .

وی افزود: در دوره جاري تاكنون نزديك به 30 هزار نفر از استادان و دانشجويان در بخشهاي مختلف پژوهش، مقاله نويسی، وبلاگ و كتاب خواني در اين جشنواره شركت كرده‌اند.
 
حجت الاسلام افتخاريان درخصوص تفاوت و ويژگي‌هايي در اين دو دوره از جشنواره نسبت به قبل اظهار داشت: جشنواره حكمت مطهر حاصل تلاش و پيگيري جمع كثيري از استادان و نخبگان حوزه و دانشگاه بوده و بالندگي اين جشنواره در درجه اول مرهون انفاس قدسيه و عنايات استاد شهيد مرتضي مطهری و در مراحل بعدي محصول دغدغه مندي دبيران و مسئولان قبلي جشنواره به ويژه سركار خانم قوي مي باشد كه براي ايشان آرزوي سلامتي و دوام توفيقات را دارم.

وي تصریح کرد: با ياري خدا با در پيش گرفتن رويكرد مجازي تعداد مخاطبان جشنواره نه تنها كاهش نداشت بلكه افزايش هم داشت. بر اين اساس شايد بتوان طرح ريزي و اجراي جشنواره حكمت مطهر را الگويي از  اقتصاد مقاومتي در حوزه فرهنگي دانست.

حجت الاسلام افتخاريان تصريح کرد: يكي از خصوصيات اين جشنواره، برگزاري مجازي اختتاميه بود. بر اين اساس اختتاميه در قالب مجازي با اعلام نفرات برتر از طريق پايگاه رساني جشنواره در حال اجرا مي باشد. 

وي در خصوص بخش‌هاي جشنواره و  مسابقات دانشجويي در اين جشنواره افزود : علاوه بر بخش فراخوان وبلاگ و آثار پژوهشي دانشجويي و استادي، در جشنواره نهم و جشنواره پيشين مجموعا 11 كتاب و مقاله استاد مطهري بعنوان منبع آزمون مسابقات كتابخواني دانشجويان معرفي شد كه مقدار حجمي اين منابع قريب به 2500 صفحه بوده و در قالب 9 مسابقه براي دانشجويان طراحي شد. اين مسابقات بيشتر در قالب عمومي براي همه دانشجويان و بصورت اختصاصي در برخي مسابقات ويژه زوجهاي دانشجو ، هيات‌هاي دانشجويي، دانشجويان عمره گذار و راهيان نور ترتيب داده شد.

وی در ادامه  تصریح کرد: رويكرد ما در جشنواره استمرار انس دانشگاهيان با آثار استاد شهيد بوده و با توجه به اين نكته, برنامه مسابقات كتابخواني« كتاب ماه مطهر» كه در قالب سير مطالعاتي طراحي شده بصورت مستمر از دوره پيشين تا پايان سال تحصيلي جاري ادامه دارد.

حجت الاسلام افتخاریان خاطرنشان کرد: همچنين در بخش فراخوان وبلاگ دانشجويي بيش از 300وبلاگ و در بخش فراخوان مقالات دانشجويي و استادي  بيش از 100مقاله و پژوهش دريافت شده كه در حال داوري و ارزيابي هست. همچنين در بخش ابتكاري" نواي مطهر" كه با توجه به فايل هاي صوتي سخنراني هاي استاد شهيد برگزار شده تا كنون قريب به 5000 دانشجو شركت كرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار