وزیر امور خارجه عراق، با بیان اینکه کشورهای همسایه سوریه بر حل و فصل سیاسی در این کشور تاکید می کنند، گفت مسئولیت اول در این خصوص را شورای امنیت بر عهده دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، وزیر امور خارجه عراق، با بیان اینکه کشورهای همسایه سوریه بر حل و فصل سیاسی در این کشور تاکید می کنند، گفت مسئولیت اول در این خصوص را شورای امنیت بر عهده دارد.

 هوشیار زیباری در کنفرانس مطبوعاتی وزیران امور خارجه کشورهای همجوار سوریه در اردوگاه "الزعتری" اردن درباره آوارگان سوری گفت: ما توافق کردیم که به اندازه توانمندی خود برای تشویق همه آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان به صورت شرافتمدانه و در سایه وضع امنیتی مناسب تلاش کنیم.

وی گفت: قطعنامه صادر شده شورای امنیت سازمان ملل متحد در این خصوص مبتنی بر ارائه کمک به آوارگان سوری در داخل خاک سوریه است.  عراق به ارائه کمک های انسان‌دوستانه از اربیل به قامشلی اقدام می کند.

برای ایجاد اردوگاه های آوارگان در داخل خاک سوریه لازم است منطقه امنیتی یا پرواز ممنوع ایجاد شود که این موضوع نیز تاکنون در برنامه ها قرار نگرفته است و هیچ کشوری نیز تمایلی برای این امر ندارد.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: کشورها بر حل و فصل سیاسی در سوریه تاکید می کنند، اما اعضای شورای امنیت در خصوص تشویق کردن همه طرف ها در سوریه برای رسیدن به حل و فصل سیاسی دارای مسئولیت هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار