معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد تجربه تحریمها علیه ایران نشان داده است موثرترین تحریمها علیه روسیه تحریمهای بانکی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "دیوید کوهن" در گفتگو با فرید زکریا مجری "جی پی اس" درباره تحریمها علیه روسیه در رابطه با اوکراین گفت تحریمها فرایندی قوی و استراتژیک است. کاری که ما می کنیم کسانی را که در نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین نقش داشته اند تحریم کرده ایم و به این کار ادامه می دهیم. ما همچنین تحریمهایی را علیه برخی بازرگانان بزرگ در سوریه و همچنین برخی بانکهای روسیه و شرکتهای انرژی روسیه وضع می کنیم تا به آنها لطمه بزنیم. همانطور که پوتین رئیس جمهور روسیه هم گفته است این تحریمها آسیب زده است. در عین حال می خواهیم با این کار این پیام را بدهیم که آماده ایم حتی فراتر از این هم پیش برویم و در بازار روسیه بی ثباتی ایجاد کنیم و این بی ثباتی اقتصاد روسیه را تنبیه می کند. اگر به اعدام و ارقام نگاه کنید، از رقمهای مربوط به تولید ناخالص داخلی و بازار سهام گرفته تا افزایش هزینه گرفتن وام برای دولت روسیه، می بینیم که این تحریمها آسیب جدی به اقتصاد روسیه زده است. علت تاثیر جدی این تحریمها این است که دلار ارز غالب در معاملات بین المللی است. وقتی ما شرکتی را تحریم می کنیم به این معناست که آنها دیگر نمی توانند به نهادهای مالی آمریکا و شرکتهای آمریکایی دسترسی داشته باشند و نمی توانند با دلار معامله کنند. با توجه به اینکه اکثریت بالایی از تجارت جهانی مستقیم یا غیر مستقیم از دلار استفاده می کند، آمریکا می تواند به تنهایی تحریمهای موثری را علیه روسیه وضع کند. 

معاون خزانه داری آمریکا با اشاره به تحریم ایران مدعی شد: تحریم‌هایی که ما بر ایران وضع کرده ایم به طور عمده ای دسترسی این کشور را از سیستم مالی جهانی قطع کرده است. البته روشن است تحریمها علیه ایران جنبه های مهم دیگری هم دارد .

دیوید کوهن گفت ما می توانیم هر زمان که اراده کنیم تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کنیم. بنابراین باید بدانیم که ما همچنان اوضاع را زیر نظر داریم و گامهای لازم را در واکنش به آنچه رخ می دهد بر می داریم. آنچه ما می خواهیم به دست آوریم این است که محاسبات دولت روسیه را تغییر دهیم. ما می خواهیم انگیزه ای برای دولت روسیه ایجاد کنیم که به این نتیجه برسد لازم است برای کاهش بحران اوکراین تلاش کند و مسیر متفاوتی را پیش گیرد. ما همچنان برای ایجاد چنین شرایطی در اقتصاد روسیه و افراد نزدیک به پوتین تلاش می کنیم تا آنها را به انتخاب گزینه درست تشویق کنیم. 

زکریا در پایان گفت آیا فکر می کنید برای پوتین هزینه های اقتصادی اهمیت داشته باشد به ویژه که پس از بحران اوکراین محبوبیت او 20 درصد هم بیشتر شده است؟

معاون خزانه داری آمریکا گفت به نظر من هیچ رهبری نمی تواند این واقعیت را نادیده بگیرد که تولید ناخالص داخلی کشورش به شدت سقوط کند زیرا در ابتدای سال دولت روسیه رشد اقتصادی دو درصدی را پیش بینی کرده بود اما اکنون این رقم را نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول بسیار کمتر از این پیش بینی می کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار