وزیر آموزش و پرورش از پیگیری سنوات ارفاقی معلمان استثنایی و همچنین تداوم بازدیدهای خود از مدارس در استان ها خبر داد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازدید خود از مدرسه استثنایی منطقه 5 آموزش و پرورش گفت: ما به طور سرزده و بدون هماهنگی قبلی از این مدرسه استثنایی بازدید داشتیم. معلمان مدارس استثنایی علاوه بر زحماتی که همه معلمین متقبل می‌شوند زحمات مضاعفی تحمل می کنند همان طور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند خدمت به معلولین خدمت به نبی اکرم است امیدواریم اجر همکاران ما در نزد خدا محفوظ باشد.
 
وی در ادامه افزود: جلسه ای را با نماینده معلمین و تعدادی از همکاران داشتیم و نکاتی درباره سختی کار در مدارس استثنایی و سنوات ارفاقی که قبلا وجود داشته در یک مورد دوره ای قطع شده و دوباره برقرار گردیده صحبت شد زیرا در این مدت دو ساله ای که سنوات قطع شده بود حق و حقوقی از همکاران ضایع شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان بازنشستگی مشکل را حل نماییم.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: کار در مدارس استثنایی بسیار سخت است و من توفیق داشتم که از چند کلاس بازدید داشته باشم و در جریان پیشنهادات معلمین قرار گرفتم همچنین با بعضی از اولیایی که در مدرسه حضور داشتند صحبت هایی را داشتیم و ما تلاش می کنیم که خواسته ها و مشکلات اولیا را برطرف نماییم.
 
فانی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز سختی کار معلمان استثنایی برقرار است گفت: سختی کار همچنان هست اما بحث سنوات ارفاقی که هر 5 سال خدمت در مدارس استثنایی معادل 6 سال خدمت محاسبه می شود مدت 2 سال به دلیل اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری جایگزین قانون استخدام قبلی شده بود با مشکل روبرو بوده است و ما می بایست خلاء بین سال های 88 تا 90 را دنبال کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم به نتیجه برسیم.
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص 20 درصد فوق العاده شغل معلمان ابتدایی گفت: این موضوع هنوز در جریان پیگیری است ما نامه اش را نوشته و مذاکرات اولیه را انجام داده ایم و در صورت تصویب رسما ابلاغ می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازدیدها از مدارس ادامه پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: بازدید از مدارس را خواهیم داشت و امیدواریم که در سایر استان ها هم به صورت سرزده از مدارس بازدید داشته باشیم.
 
فانی ادامه داد: همه همکاران و معلمین خالصانه با تلاش و جدیت سال تحصیلی 92-93 را به اتمام می رسانند و امید است با برنامه ریزی هایی که وزارت آموزش و پرورش در تابستان 93 انجام خواهد داد سال تحصیلی آینده را با کیفیت بهتری آغاز نماییم.
 
وی در پایان گفت: در بازدید سرزده خود شاهد صدق و صفای مدیر مدرسه، کادر اجرایی و به خصوص معلمین بودم و این نشان می دهد که همکاران و معلمین انجام وظیفه در حوزه تعلیم و تربیت را به عنوان یک تکلیف الهی احساس می کنند و صادقانه مشغول به کار هستند.
این بازدیدها انگیزه و روحیه بالاتری به من داد و من از همه همکاران فرهنگی صمیمانه تشکر می کنم.

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار