سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش کمیسیون متبوع خود را از سوالات نمایندگان و عدم قانع شدن آنها از پاسخ‌های وزیر را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و به تشریح محورهای سوالات نمایندگان از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی صبح امروز بهارستان اظهار داشت: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص 4 مورد سوال مشترک 46 نفر، 23 نفر، 5 نفر و جناب آقای حمید رسایی از وزیر امور خارجه به مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: خلاصه سوالات 4 مورد سوال در مجموع سوالات مربوطه عبارتند از: سوال اول: علت انفعال شما در موضوع رژیم حرام‌زاده اسرائیل و هولوکاست چیست؟ سوال دوم: مستندات تاریخی آقای ظریف در مورد تایید دروغ هولوکاست در دولت راستگویان چیست؟ سوال سوم: علت عدم حمایت شما از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیئت‌های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران چیست؟ و سوال چهارم: علت مواضع خفت‌بار شما در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: چون سوالات در جلسات مکرر مورد بحث قرار گرفت و وزیر امور خارجه در جلسات کمیسیون شرکت کردند و به طور مفصل به سوالات پاسخ دادند که بنده خلاصه‌ای از توضیحات وزیر امور خارجه را خدمت شما عرض می‌کنم.

نقوی‌حسینی ادامه داد: جناب ظریف با اشاره به این نکته که معتقدم هولوکاست نمی‌تواند سرپوشی بر جنایات رژیم صهیونیستی باشد و ما باید تلاش کنیم این مظلوم‌نمایی را از رژیم صهیونیستی بگیریم، این جانب راجع به رژیم صهیونیستی موضع نرم نگرفته و نخواهم گرفت و در پاسخ به سوالات خبرنگاران، در مورد اینکه آیا نتیجه مذاکرات شما بهبود رابطه با رژیم صهیونیستی خواهد بود و اینکه بالاخره شما در رابطه با اینکه رژیم صهیونیستی و شناسایی آن در آینده قابل تصور می‌بینید عرض کردم که در این رابطه نیازی به پاسخ دیپلماتیک نیست و پاسخ نه است و در آینده نیز چنین تصوری وجود ندارد، مشکل شما شناسایی رژیم صهیونیستی توسط ایران نیست بلکه مشکل شما تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و تا به حال بارها در رابطه با این موضع نظراتم را اعلام کردم.

وی در ادامه به پاسخ وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با سیستم دفاعی اشاره کرد و گفت: در این رابطه ظریف اعلام نمود که وزارت امور خارجه به عنوان دیده‌بان، گزارشی از مطالب رصد شده را بنا بر وظیفه ذاتی و شرعی اعلام می‌دارد و ما به عنوان وزارت خارجه جلوی رزمایش یا ورود هیئتی را نگرفته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پاسخ‌های ظریف در رابطه با سخنرانی در دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این جانب در سخنرانی دانشگاه تهران هم عرض کردم که آیا دفاع کشور به موشک است یا بنا قدرت به قدرت اراده مردم، منظور بنده تاکید بر این نکته بود که آنچه کشور را محافظت کرده فرهنگ مقاومت ملت است و این مقاومت است که مردم، انقلاب و نظام را حفاظت کرده، بنده به توان دفاعی کشور ارزش قائلم اما حرف بنده به معنای توهین به نیروهای مسلح نبود و نیست و تاکید بر مقاومت مردم بود که این مطلب نیز مبتنی بر اصیل‌ترین آموزه‌های انقلاب اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در جلسات کمیسیون امنیت ملی پاسخ به سوالات نمایندگان را به این شکل ارائه کردند که در نهایت نمایندگان از پاسخ‌های وی قانع نشدند گفت: براین اساس کمیسیون امنیت ملی قلمرو سوالات مذکور را ملی تشخیص داد و گزارش آن تقدیم همکاران محترم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار