در شته ایدولوژیست طی 40 سال اخیر، شاهد سیر رشد و تحولات عظیم علمی بوده ایم که در حال حاضر رشته های جدید در زمینه توانبخشی در مراکز درمانی و آموزش بکار گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه شریفیان، دبیر سیزدهمین کنگره سراسری شنوایی شناسایی ایران در سیزدهمین کنگره شنوایی شناسایی گفت: طی 40 سال گذشته،‌در رشته ادیولوژیست شاهد سیر رشد و تحول علمی بوده‌ایم و در حال حاضر ما در این رشته دارای فارغ التحصیلات دکتری در رشته‌های جدید در زمینه توانبخشی در مراکز درمانی و آموزشی هستیم.

وی به سیرکار در سیزدهمین کنگره سراسری شنوایی شناسایی ایران پرداخت و گفت: در جهت برگزاری این کنگره مورخ 92/08/25یک فراخوان مقاله داده‌ایم که در روز آخر این فراخوان 67 مقاله دریافت کرده‌ایم که مجموع مقالات به 146 مقاله رسیده‌اند و از این تعداد 39 مقاله آن به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: محورهای این کنگره شامل موضوعاتی همچون وزوز گوش، اختلالات پردازش شنوایی مرکزی، الکتروفیزیولوژی شنوایی، تعادل و توانبخشی، اختلالات تعادلی، توانبخشی شنوایی، سمعک و پروتزهای شنوایی قابل کاشت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کنگره همزمان با بزرگداشت چهلمین سال تاسیس رشته شنوایی شناسی در ایران با همکاری سازمان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مرکز تحقیقات و درمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شنوایی ، کنگره ، وزوز گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.