نظام سلامت یک نظام بسیار پیچیده‌ای است و چرخه سلامت نیازمند همکاری تمامی رشته‌ها در این حوزه می باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اصغر پیوندی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در 13 کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران گفت: برگزاری هر ساله کنگره ها و آموزش مداوم آن یک اصل اجتناب ناپذیر است که در این راستا اگر اطلاعات خود را به روز نکنیم نمی‌توان نقش محوری رشته‌‌هایمان را به خوبی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری هر ساله کنگره ها فرصتی است برای تبادل نظر علمی و تجربی افزود: با برگزاری این کنگره‌ها منجر به ارتقاء کیفی در رشته‌ها خواهیم شد و در این مسیر انجمن‌های علمی نقش مهمی را ایفا می‌کند که باید با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کشور مشکلات عدیده برطرف کرد.

وی عنوان کرد:  نظام سلامت  بسیار پیچیده است و اگر بخواهیم چرخه سلامت بچرخد نیاز است که تمامی رشته‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند و هیچ رشته‌ای  در حوزه سلامت نیست که بر دیگری برتری داشته باشد و آن رشته‌ای که ایفای نقش می کند با علوم روز، به روز خواهد شد و همچنین با بقیه رشته‌ها باید هماهنگ باشد تا بتوانیم خدمتی شایسته تر ارائه دهیم و رضایت‌مندی مردم را در تمامی قسمت‌ها افزایش دهیم.

پیوندی به مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در این راستا کمبود نیروی انسانی کارآمد و وجود ساختار سنتی در حوزه سلامت از مشکلات این حوزه هستند اما خوشبختانه طی چند ماهه گذشته در روز 25 اردیبهشت ماه سال گذشته اتفاق میمونی در نظام سلامت ایجاد شد که با تدبیر و امید و درایت و حمایت رهبر توانستیم حوزه سلامت را در اولویت نظام قرار دهیم.

وی تصریح کرد: طرح نظام سلامت شاید تمام انتظارات را در این راستان برآورده نکند اما گام بلندی است و اصل اول آن حفظ کرامت مردم و بیمار است و کاهش دغدغه‌های جامعه خواهد بود که با همکاری تمامی بخش‌ها منجر به طرح تحول سلامت و شروع خوبی در طی چند ماهه پیش رو خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای آنکه بتوانیم  این طرح را به اولویت بنشانیم نیاز است که تمامی رشته‌ها از تک محوری و تک رشته‌ای به محور جمعی تبدیل شوند و با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار