نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک پنجم حساسیت‌های پوستی پس از مراحل حاد بیماری و یا حتی پس از بهبود آن، به شکل مزمن در می‌آیند.

منصور جواهری متخصص پوست و مو، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: حساسیت‌ پوستی مشکلی بسیار شایع در بین افراد جامعه است و  اگرچه در اغلب موارد مشکل خاصی به همراه ندارد، اما در مواردی می‌تواند موجب مشکلات جدی برای فرد مبتلاشود. 

وی اظهار داشت: حساسیت پوستی در مجموع به دو دسته آلرژیک یا تماسی و تحریکی تقسیم بندی می‌شوند که در اغلب آن‌ها، التهاب و قرمزی پوست مشاهده می‌شود.

جواهری با بیان این‌که در حساسیت پوستی آلرژیک بدن در نتیجه تماس با ماده‌ای که در محیط وجود دارد دچار التهاب می‌شود، تصریح کرد: در عین حال حساسیت پوستی تحریکی به دنبال تماس زیاد و مکرر با ماده حساسیت‌زا و یک نوع محرک به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: حساسیت‌های پوستی در ابتدا به صورت حاد هستند، اما در برخی از موارد می‌توانند به صورت مزمن درآیند.

جواهری گفت: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک پنجم حساسیت‌های پوستی پس از مراحل حاد بیماری و یا حتی پس از بهبود آن، به شکل مزمن در می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: درمان حساسیت‌های پوستی مزمن که به مدت زمان طولانی‌تری ادامه یافته و شدت بیشتری دارند، بسیار مهم بوده و سهل انگاری در آن عواقب زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حساسیت ، پوست ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار