مجموع شرایط به سمت مهار رکود پیش می‌رود و این یعنی از مهار تورم به سمت مهار رکود پس تاثیر آن بر کاهش نرخ سود بانکی مثبت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سامان دادن به نرخ سود سپرده‌های بانکی یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی دولت یازدهم است و از آنجایی که تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی پیامدهای مستقیم و غیرمستقیمی به سایر بازارهای فعال در کشور از جمله بازار سرمایه می‌گذارد.
 
در همین خصوص همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگوی خود با باشگاه خبرنگاران گفت: نرخ سود بانکی در کل اقتصاد عامل مهمی است چون اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاران وجوه نقد خود را در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنند.
 
با افزایش نرخ سود بانکی در سال گذشته در کلیه بازارها فعالیت‌های اقتصادی روبه رکود بود و به نظر می‌رسد دولت با اجرای هدفمندی فاز دوم توانسته تورم را مهار کند و قصد دارد تحرکی را در اقتصاد ایجاد کند باید سود بانکی را پایین بیاورد، ارزش دلار افزایش پیدا کند تا چرخ اقتصاد به حرکت بیفتد.
 
دارابی در همین راستا بیان کرد: مجموعا شرایط به سمت مهار رکود پیش می‌رود و این یعنی از مهار تورم به سمت مهار رکود و تأثیر آن بر کاهش نرخ سود بانکی مثبت و هر چه نرخ پایین‌تر باشد سپرده‌گذارها به سمت بازارهای دیگر که بازدهی بیشتری دارد پیش می‌روند زیرا تا الان با توجه به بالا بودن نرخ سپرده‌های بانکی افراد تمایلی به ساخت کارخانه‌ها یا کارهای تولیدی و عمرانی نداشتند اما الان شرایط کمی تغییر کرده و با توجه به کاهش نرخ می‌توان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر امیدوار بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۸:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
يه بازنشسته باكلى خرج مانندداشتن مريض صعب العلاج وبچه هاى دم بخت ازكجاكسرى بودجه خانواده اش راتامين كند؟
آخرین اخبار