با کاهش نرخ سود بانکی انتظار های مختلفی از سوی کارشناسان مطرح می شود موافقان بر این عقیده اند که کاهش نرخ سود ها سرمایه های جامعه را متمرکز کرده و راهی بازار سرمایه می نماید . این درحالیست که مخالفان معتقدند این کاهش سبب سرازیر شدن پول به بازارهای مختلف و شکل گیری حباب قیمت ها خواهد شد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، از روز گذشته کاهش نرخ سود های بانکی آغاز شده است. کاهشی که هر ساله با بحث ها و حرف و حدیث های مختلفی همراه است.
 
تصمیم سازان بر این عقیده اند افزایش نرخ سود سپرده های بانکی طی ماه های اخیر توسط بانک های خصوصی و دولتی علاوه بر اینکه توانست حجم عظیمی از نقدینگی را به سمت سیستم بانکی هدایت کند موجب اثرات منفی در بازار سرمایه شد.
 
به نظر می رسد برای بهبود تولید ناچار به پذیرش اندک معایب کاهش سود های بانکی باشیم.چون شرایط اقتصادی با رکود مواجه بوده بانک‌ها برای بازپرداخت سود بانکی بامشکل مواجه می‌شوند به همین خاطر بانک‌ها درصدد کم کردن سود بانکی برای بهترعمل کردن به تصمیمات خود می‌باشند.
 
اگر سود بانک‌ها افزایش یابد به ضرر تولیدکنندگان و اگر کاهش یابد به ضرر سپرده‌گذاران خواهد بود.
 
با این وجود کاهش نرخ سود ها تنها به بانک های دولتی و خصوصی محدود شده  و برخی موسسات مالی و اعتباری از تبعیت سود های جدید سر باز می زنند.
 
بانک مرکزی تاکید کرده که همه بانک ها و موسسات موظف به تبعیت از قانون هستند و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، نرخ ، سود ، بانک ، سرمایه ، بازار ، خصوصی ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
مشکل تولید پایین بودن کیفیت است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۵
كاهش سود بانكي بضرر سپرده گذار و بنفع بانكها و دولت است بخصوص سپرده گذاري كه بازنشسته و يا كارمند باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۵
خطی دو سه ساله اخیر با بالا رفتن سود بانکی حجم سپرده نزد بانکها بسیار بالا رفت ودر مقابل باید حجم وام گیرند هم به همان نسبت بالا می رفت تا بانکها بتوانند ازعهده پرداخت سود برآیند .کارخانجات ومسکن سازان عمده وام گیرندگان بودند که دچار رکود شدید و ورشکستگی شده اند وکارگران آنها دچار بیکاری وفقر شدند لذا قادر به گرفتن وام نبودند وادامه شرایط کنونی بانکها را هم دچار ورشکستگی می کرد که خود مقدمه ای برای ورشکستگی کامل اقتصاد کشور بود لذا دولت با کمک بانک مرکزی به بهانه یک رقمی شدن تورم که خود معلول فقر اکثریت مردم است و با کاهش سود سپرده ها واستفاده از این سرمایه کلان، اقتصاد کشور را نجات دهد واین به نفع همه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ تير ۱۳۹۵
همیشه مبنای تمام تغییرات تو ایران قشر پر درآمد و مرفه هست.
وبقیه باید برن بمیرن.واسه یکی مثل پدر کارگر من که کل سرمایه زندگیش 15میلیونه این بدبختیه..
چطور نرخ سود وام هارو پایین نمیارن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
بابا تو رو خدا این سود وکارمزد تسهیلات رو بیارین پایین همه دست از کار کشیدن سرمایه شون رو گذاشتن تو بانک فکر کنید از سال 92 که قیمتها ثابت شده یه میلیارد چقدر سودش تا پایان امسال بوده800 میلیون کجا تورم داشتیم وکجا اینقدر میتونستین سود کنید درست دولت زمانی سود رو میاره پایین که تورم دوباره فنری بشه عجب نوابغ سیاسی داره این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
تغییر نرخ ان لاین انجام میشه حسابای قدیمی تا پایان قرار داد سود 22 می گیرن فیلم بازی نکن میرم پولمو می گیرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۰:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
خیلی سود بالایی میدادن همین رو هم از ما گرفتن من هم اگه پولم را تو دستم بازی بازی بدم خیلی بیشتر از بانک گیرم میاد واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
من خودم شخصا میرم پولم روازبانک بگیرم من به امید 22درصدسود پول گذاشته بودم حالااوناکم کنن منم پولم برمیدارم جای دیگه سرمایه گذاری میکنم
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۸:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
کاهش سود بانکی فقط در جهت تامین منافع انبوه سازانی است که هزاران واحد فروش نرفته دارند. این کار باعث رونق دلال بازی مسکن و طلا و ارز خواهد شد و به اقشار کم درامدی که سرمایه های ناچیز خود را به بانکها سپرده اند ضربه خواهد زد.
آخرین اخبار