پیتر ماورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با پیتر ماورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر افزایش همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات سوریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با  صلیب سرخ بین‌الملل جهت کاهش آلام مردم سوریه را اعلام کرد، اما تصریح کرد: مسائل بشردوستانه نباید دستاویزی برای اهداف سیاسی هیچ یک از طرف‌های مخاصمه قرار گیرد.

ظریف حل و فصل موضوع مفقودین و کاوش برای پیدا کردن پیکرهای پاک شهدا باقی‌مانده از زمان جنگ تحمیلی را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار همچنین نقش و تاثیر آموزه‌های اسلامی بر حقوق بشر دوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین بر تاثیر آموزه‌های اسلامی بر رعایت حقوق غیرنظامیان، اسرا و مجروحین در جنگ تاکید کردند.

طرفین همکاری بیشتر فقها، صاحب‌نظران و حقوقدانان در سطح جهان اسلام و دیگر ادیان با هدف تعمیق حقوق بشر دوستانه را مورد تاکید قرار دادند.

گفتنی است رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با هدف گسترش همکاری ادیان و مذاهب در حقوق بشر دوستانه تاکنون با پاپ، آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار