نماینده مردم تهران گفت: هنوز یک دلار از پول‌هایی که آزاد شده به ایران نرسیده و هم چنین نتوانستیم بدهی خود را به دانشگاه‌های خارج پرداخت کنیم و هیچ کشتی ما مورد بیمه آن‌ها قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت گفت: امسال، سال فرهنگ و اقتصاد است. از یک سو باید شاهد تحولی در عرصه اقتصاد بوده و با مدیریت جهادی و عزم ملی شاهد کاهش تورم، جلوگیری از گرانی‌های سرسام‌آور و عدم اسراف در بیت المال و از سوی دیگر شاهد تحول در عرصه فرهنگ و جهت دهی آن به سمت ارزش‌های اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: روشن است که مسئله فرهنگ مهمتر از تمام ابعاد دیگر اعم از سیاست و اقتصاد است؛ اگر چه برای فرهنگ در معنای اصطلاحی‌اش صدها تعریف بیان شده اما معنایی که امام (ره) و مقام معظم رهبری و سایر علما و اندیشمندان بر آن وفاق دارند، مرکب از سه مولفه باورها، ارزش‌ها و رفتارهای افراد یک جامعه است. در جامعه اسلامی وقتی از فرهنگ اسلامی و کار فرهنگی سخن می‌گوییم، به معنای باورها و ارزش‌های اسلامی و ساماندهی رفتارهای افراد جامعه بر اساس آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تبیین و تقویت اصول دین احکام و اخلاقیت اسلام در سطح جامعه و نهادینه کردن آنها در رفتار جامعه کاری فرهنگی است. چنین امری در قالب‌های گوناگون مانند رسانه‌های دیداری و شنیداری از قبیل صدا و سیما، سایت‌های مجازی، مطبوعات و سینما متبلور است. انتشار یک روزنامه و مجله فی نفسه یک کار فرهنگی نیست اما در صورتی که یک روزنامه و مجله به تقویت فرهنگ اسلامی و تقویت جهان بینی و ارزش‌های اسلامی منتهی شود، یک کار فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: در صورتی که یک روزنامه و مجله در صدد تضعیف ارزش‌های اسلامی برآید، چاپ چنین روزنامه و مجله‌ای کار کاملا ضد فرهنگی خواهد بود و روشن است که باید با کارهای ضد فرهنگی برخورد شود. تبیین و تقویت توحید، ابعاد گوناگون عدالت، نبوت و امامت، معاد محوری، نماز، حجاب، جهاد، تولی و تبری، خانواده محوری، رعایت نظم و اجرای قانون، رعایت حقوق افراد، ارزش خودکفایی، استقلال و ایثار، دوری از محرمات مانند اسراف و خرج‌های غیرضروری، برخی از ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی است.

وی اظهار داشت: برای نمونه باور و  ایمان به وحدت ذات و صفات در خدای متعال و خالق و رب دانستن، موجب می‌شود انسان ماسوی الله را هیچ‌کاره دانسته و امیدش در تمام امور به خدای متعال باشد. اگر باور و ایمان داشته باشیم که پدید آورنده تمام عالم، خداوند متعال است هیچ گاه حل مشکل را جز از خدای متعال و تلاش‌های جهادی مومنانه جامعه اسلامی جستجو نمی‌کنیم. از این رو حل مشکل اقتصادی جامعه اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی مومنان و استمداد از خداوند متعال قابل حل است نه با رابطه با سران کفر مانند آمریکا و کشورهای ظالم و کشورهای مستکبر اروپایی.

نماینده مردم تهران با اشاره به این که تقویت رابطه با خدای متعال می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند گفت: رابطه با کشورهای ضد دین و ضد اسلام و هم چنین ارتباط داشتن با چنین کشورهای فاسد و ظالمی که در دشمنی با این ملت بزرگ از هیچ امری فروگذار نکرده‌اند نمی‌تواند این ارتباط را تقویت کند و هم چنین نباید مسئله اصلی سیاست خارجی ما تلقی شود.
 
وی ادامه داد: حل مشکلات ما به دست خداوند متعال است نه با عنایات سران کفر زیرا باور همه جهانیان بر این است که تنها خداوند همه کاره جهان بوده و تنها با حمایت اوست که زندگی بشر سامان یافته و مشکلات حل می‌شود.
 
نبویان با بیان این که در راستای حمایت خداوند امام تاکید کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند تصریح کرد: سختی‌ها و جنگ هشت ساله نیز با تمام دشمنی‌های کشورهای مدرن و کافر 1+5 را تحمل کرد اما در عین حال علی رغم آن همه شهید و جانباز می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امام (ره) با تحمل سختی‌ها ثابت کرد که دشمنان خداوند متعال و سران کفر نمی‌توانند بر تلاش مومنین و امداد الهی پیروز شوند.
 
عضو کمیسیون آموزش افزود: همگی شاهد بودیم این ملت بزرگ با ایمان خود در مقابل آمریکا و بیش از 38 کشور دنیا که به حمایت از صدام برخواسته بودند به پیروزی رسید.
 
نبویان ادامه داد: در مقابل صدام با اعتماد به آمریکا و تکیه بر کشورهای آمریکایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورها عرب منطقه نتوانست به پیروزی برسد.
 
این نماینده مجلس با بیان این که تکیه و اعتماد به وعده‌های دشمنان اسلام و ملت و امید به رفع زورگویان و امید به رفع تحریم نشستن جز شکست و ذلت برای ما نتیجه‌ای ندارد گفت: این امر را در مسئله هسته‌ای در حال مشاهده هستیم و 65 درصد هسته‌ای خود را واگذار کردیم و دشمن در رفع تحریم‌های اعمال شده اقدامی نکرده است.
 
وی ادامه داد: هنوز یک دلار از پول‌هایی که آزاد شده به ایران نرسیده و هم چنین نتوانستیم بدهی خود را به دانشگاه‌های خارج پرداخت کنیم و هنوز هیچ کشتی ما مورد بیمه آن‌ها قرار نگرفته است.
 
نبویان افزود: در این راستا تهدیدهای نظامی مکرر، تحقیرهای مکرر ملت ایران، سفر پارلمانی اروپا به ایران، سفر اشتون به ایران، بیانیه پارلمان اروپا، مشکوک خواندن سفر پارلمان ایران به آلمان، انگشت نگاری از نمایندگان مجلس، منع سفر هیئت پارلمانی ایران با جلوگیری از گذر هواپیمایی حامل نمایندگان مجلس از آمریکا و تصرف ظالمانه افراد و ساختمان بنیاد علوی مشاهده کردیم.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: یادمان نمی‌رود سال گذشته و در همین زمان ما تحت تعقیب‌های سنگین‌تری بوده‌ایم و فشارها بیشتر بوده اما دشمنان ما جرات توهین کردن به ملت ایران نداشتند همه اینان به سبب آن است که گمان باطل کردیم که حل کننده مشکلات ما دشمنان خدای اسلام و ملت هستند.
 
وی با بیان این که با باور به توحید می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم خاطر نشان کرد: باور کنیم که حلال مشکلات خداوند متعال است و این باور عمیق نمی‌گذارد که دشمن هیچ غلطی بکند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار