فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: مرجعیت علمی و بعد نرم افزاری و سخت افرازی دارد که در بعد سخت افزاری در زمینه‌های هوافضا، دریایی، زمینی،صنعت‌های مختلف، تولید نیروگاه و سدسازی و... پیشرفت‌های زیادی دیده شده و در حوزه نرم افرازی دستیابی به مرجعیت علمی توجه به سبک زندگی و ویژگی‌های 30گانه‌ای است که مقام معظم رهبری مطرح کردند و پاسخ به آن‌ها روح تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدرضا حسنی" آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در سومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد اظهار داشت: دشمنان نمی‌خواهند ما به این پیشرفت‌ها برسیم و مدیریت جهادی سبک جدید مدیریتی در جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
 
وی افزود: برای این که تمدنی مغایر با تمدن غرب داشته باشیم و دوباره به تمدن نوین اسلامی برسیم مدل‌های مختلف برای حوزه‌های مختلف وجود دارد که یک حوزه مدیریتی است.
 
حسنی آهنگر تصریح کرد: سبک مدیریتی در تمدن نوین اسلامی همان است که مقام معظم رهبری فرمودند رسیدن به اقتدار ملی است.
 
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اقتدار علمی باعث می‌شود که ما قدرت بین‌المللی بشویم تا حرف‌های اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.
 
وی افزود: اقتدار ملی را وقتی تجزیه و تحلیل می‌کنید مطمئنا این از طریق اقتدار علمی به دست می‌آید اگر بخواهیم اقتدار علمی را ریشه یابی کنیم این از طریق مرجعیت علمی به دست می‌آید.
 
حسنی آهنگر درباره سازو کارها و ابزارهای رسیدن به مرجعیت علمی و اقتدار علمی و ملی که نتیجه آن تمدن نوین اسلامی می‌شود گفت: ما باید روی دو سه موضوع کارکنیم مرجعیت علمی دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری دارد در بعد سخت افزاری همین کارهای خوب است که انجام می‌دهیم و پژوهشگران و محققین ما کشور را حائز این فناوری‌های پیشرفته کرده‌اند و گزارش‌های مختلف در حوزه‌های هوافضا دریایی زمینی صنعت‌های مختلف تولید نیروگاه‌ها سدسازی و.... دیده شده است.  
 
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار داشت: در حوزه نرم افزار رسیدن به مرجعیت علمی با توجه به سبک زندگی است و ویژگی‌های 30 گانه‌ای که مقام معظم رهبری در بجنورد مطرح کردند که باید ایرادهای اساسی زندگی خود را با توجه به آن رفع کنیم.
 
وی تصریح کرد: پاسخ به این سوالات روح تمدن نوین اسلامی است که بیشتر باید مباحث مدیریتی و علوم انسانی را در دستور کار قرار دهیم.
 
حسنی آهنگر گفت: در بحث سخت افزاری در حوزه دریایی کارهای بسیار خوبی شده و درباره ظرفیت نیروی انسانی نیز باید توجه کنیم.
 
وی افزود: برای رسیدن به مرجعیت علمی سه موضوع بسیار مهم هستند 1-سرمایه انسانی 2-سخت افزارهای مورد نیاز و 3-دانشگاه‌های مرجع که در این زمینه حضور دارند.
 
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: برای این که دانش تولید شده سرمایه انسانی را ارتقا بخشی و استاندارد کنیم نیاز به آزمایشگاه‌های مرجع و تحقیقاتی و یک سری فرآیندهای نرم افزاری داریم تا بتوانیم به خوبی از سخت افزارمان استفاده کرده و از همه توان کشور بهره ببریم.
 
وی گفت: باید در این زمینه سازو کارهای آن را فراهم کنیم نکته مهمی که در بحث مرجعیت علمی وجود دارد و باید محور بحث امروز شما باشد این است که ما باید دانش تولید شده را اشاعه دهیم لذا یکی از وظایف دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی اشاعه دادن دانش‌های تولیدی است.
 
حسنی آهنگر اظهار داشت: ما باید از همدیگر خبر داشته باشیم که چه چیزهایی کجا تولید شده و چه دانشی در کجای کشور کسب شده و پژوهشگران از آخرین راهکارهای همدیگر خبر داشته باشند و ما مسئولین باید فضای این کار را فراهم کنیم.
 
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین خاطرنشان کرد: این کار می‌تواند از طریق انتشار نشریات مختلف در سطوح مختلف علمی- پژوهشی، علمی-موضوعی، علمی-ترویجی و برگزاری همایش‌های مختلف باشد و خدا را شکر می‌کنیم که فرماندهی محترم نیرو توجه ویژه‌ای به مسائل دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، جنگ ، مرجعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار