ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه به رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت وی آماده است درباره راه های حل بحران اوکراین گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، این شبکه در خبری فوری اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه به رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت وی آماده است درباره راه های حل بحران اوکراین گفتگو کند.

پوتین قبل از دیدار با دیدیه بورکهالتر رئیس دوره ای این سازمان در سال 2014 که وزیر امور خارجه سوئیس نیز است گفت: می‌دانم که شما پیشنهادها و نظراتی را برای پیدا کردن راه حل برون رفت از اوضاع اوکراین دارید.

 موضع ما نیز که مشخص است. پوتین گفت: بیایید با تحلیل اوضاع راه‌هایی برون رفت از این بحران را پیدا کنیم.
 رئیس جمهور روسیه همچنین از طرفداران مسکو در شرق اوکراین خواست همه پرسی برنامه ریزی شده برای تاریخ 11 ماه مه را به تعویق اندازند.

وی همچنین افزود: روسیه هر اقدامی را برای حل بحران اوکراین انجام خواهد داد و در قبال تلاش‌های صلح بین‌المللی، "مثبت ترین" رویکرد را در پیش خواهد گرفت و روسیه نیروهای نظامی خود را از مرز با اوکراین خارج کرده است. 

تظاهرکنندگان طرفدار روسیه در منطقه دونتسک در شرق اوکراین اعلام کردند درخواست پوتین را برای تعلیق همه پرسی استقلال بررسی می کنند. آنها اعلام کردند "بالاترین میزان احترام" را برای پوتین قائل هستند. 

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز گفت: این سازمان در ساعات  آینده نقشه راهی را برای حل بحران اوکراین اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار