طبق تفاهم نامه‌ای، عصر امروز میان معاونت علمی و فناوری شرکت ملی گاز و پارک فناوری پردیس جهت حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی امضا شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، علی وطنی معاون توسعه‌ و فناوری معاونت علمی و فناوری در مراسم امضای تفاهم‌نامهٔ تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری در صنعت گاز، عصر امروز در نمایشگاه بین المللی گفت: بر اسناد بالا دستی کشور از جمله سند چشم انداز ۲۰ سالهٔ کشور جایگاه جمهوری اسلامی در پایان این برنامه، کسب تولید علم و فناوری را رتبهٔ اول پیش بینی کرده‌ است. 

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ماموریت‌ دارد تا با تشکیل ستاد توسعهٔ راهبردی برای عملیاتی کردن و توسعهٔ نقشه‌ها دخیل باشد و حمایت را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورد. 

وطنی با بیان اینکه در همین راستا و بر اساس نقشه راه توسعه فناوری شرکت گاز که در شورای پژوهش به تصویب رسیده است، گفت: به منظور عملیاتی کردن بخشی از فعالیت‌های پژوهشی و سرمایه گذاری که توسط دانشگاه‌ها به مراحل آزمایشگاهی رسیده است، به اتمام رسیده است و معاونت برای تجاری سازی از دستگاه‌های اجرایی و بهره برداری از آنها حمایت می‌کند. 

وی اظهار داشت: از برنامه‌های ۵ سالهٔ کشور بیست هزار شرکت دانش بنیان است که از مصوبه‌های شورای اسلامی نیز می‌باشد که شرکت‌های دانش بنیان اعتبارشان از طریق صندوق نو آوری و شکوفایی است، ۷۰۰ میلیون پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن نقشهٔ راهبردی در طی دو ماه گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان از فناری‌های راهبردی پیش بینی شده است. 

وی همچنین در این نشست افزود: شرکت ملی گاز ایران از یک سو و عملیاتی کردن نقشهٔ جامع کشور از سوی دیگر یکی از گام‌های اجرایی راهبردی کردن فناوری‌های کشور است. 

وی در پایان سخنان خود افزود: به کار گیری شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد زمینه‌های تاسیس برای این شرکت‌ها و به کارگیری نخبگان در سال اقتصاد مقاومتی نتایج مفیدی را خواهد داشت. 

پژوهش‌ها باید هدف دار و پایدار باشد
حمید رضا عراقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز در مراسم امضاء تفاهم نامه ایجاد صندوق ‌حمایت از دست آورد‌های پژوهشی گفت: باید پژوهش‌ها را هدف دار کنیم، چرا که با هدف دار شدن پژوهش‌ها به عنوان وسلیه‌ای به بازار راه پیدا می‌کند و باعث صرفه جویی انرژی خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با کاربردی کردن پژوهش‌ها و حمایت‌ از آنها می‌توانیم به بازار پایدار برسیم که با امضای این تفاهم نامه گامی در جهت عملیاتی کردن پژوهش‌ها در زمینه‌ انرژی خواهیم برداشت. 

ایجاد بستر حمایتی از پژوهش‌ها و فناوری برای بهره وری بالا
معاون پژوهشی شرکت ملی گاز در این نشست نیز افزود: با امضای این تفاهم نامه بستر حمایتی برای حوزهٔ پژوهش و فناوری ایجاد می‌کنیم تا بهره وری بالا رود. 

وی عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری نقش هماهنگ کننده و تجاری سازی را دارد تا شرکت‌هایی را به میدان کار ببرد و زمینه‌ای برای ارتقای توان در حوزهٔ صنعت باشد. 

یافته‌های پژوهشی و فناوری در صنعت گاز مورد حمایت قرار می‌گیرد
تفاهم نامه‌ای در راستای تجاری سازی دست آورد‌های فناورانه و توانمند سازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در شرکت گاز بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی علی وطنی معاون توسعه و فناوری، شرکت ملی گاز به نمایندگی حمیدرضا عراقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز و پارک فناوری پردیس به نمایندگی مهدی صفاری نیا بود. 

ساز و کار پیگیری اجرای تفاهم نامه از طریق کار گروه راهبردی به منظور راه بردی، هدایت، تصمیم سازی، تصویب و تایید خدمات پژوهشی موضوع این تفاهم نامه بود. 

تفاهم نامه از این قرار بود که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت ملی گاز و پرداخت آن در ازای انجام خدمات، طبق اسناد و مدارک قرار داد به دستگاه پژوهش بوده است و همچنین تامین مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط معاونت و پرداخت آن در ازای خدمات به دستگاه پژوهشی بوده است و دستگاه پژوهشی متعهد است خدمات خود را طبق اسناد و مدارک قرارداد، در ازای دریافت مبلغ قرار داد انجام دهند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار