وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به فرزندان شاهد گفت: ارایه خدمات به فرزندان شاهد بلکه تکلیفی الهی است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش درآیین تجلیل از شهدای معلم که در تالار فرهنگی سید الشهدا برگزار شد با گرامیداشت 5000 معلم و 36000 دانش‌آموز شهید و یاد و خاطره استاد مطهری گفت: بازبینی، بازنویسی و متناسب‌سازی آثار مطهری با توان یادگیری دانش‌آموزان در دست بررسی است تا اندیشه‌های استاد در تار و پود فکری دانش‌آموزان نهادینه شود.

فانی با ذکر خاطره‌ای از دوران پذیرش مسئولیت در بنیاد شهید در سال 72، افزود: جمله حضرت امام خمینی(ره) که « خدمت به شهدا خدمت به نبی اکرم(ص) است» باعث شد تا سنگینی پذیرش مسئولیت در بنیاد شهید و خدمت به خانواده شهدا را بپذیرم و آن را ذخیره آخرت بدانم.

وی با اشاره به انتصاب 21 مدیرکل جانباز و ایثارگر در آموزش و پرورش، تصریح کرد: همکاری بی‌نظیر آموزش و پرورش و بنیاد شهید در حل مشکلات فرزندان شاهد خدمتی است که آموزش و پرورش می‌تواند به این عزیزان داشته باشد و این امر با همت مدیران آموزشی و پرورشی و بنیاد شهید اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش طرح شهاب را برگرفته از طرح پراکنده شاهد معرفی واظهار کرد: مدارس شاهد همواره جزء مدارس باکیفیت آموزشی مناسب مطرح بوده است و باید از این الگوها بیشتر در آموزش و پرورش استفاده شود.

فانی معلمان ایثارگر و جانباز را مصداقی از حضور درخشان آموزش و پرورش در تمام مراحل جنگ و دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره یاری‌گر و خدمت‌رسان به دلاوران 8 سال دفاع مقدس بوده است.

وزیر آموزش و پرورش طرح پراکنده مدارس شاهد و مجتمع‌های آموزشی رزمندگان را  نوعی "مدیریت  مشارکتی" عنوان و اظهار کرد: باید با مستندسازی، انجام مصاحبه‌های اکتشافی و جمع‌آوری تجربیات مدیران این نوع مدارس و ترجمه آن به زبان‌های دیگر، از آن الگویی در راستای  مواجهه با مسایل خاص مدیریتی بسازیم و در صورت نیاز آن را در اختیار نهادهای بین‌المللی مانند یونسکو قرار دهیم.

گفتنی است، در این مراسم از طرف دانش‌آموزان شاهد لوح سپاسی به پاس سال‌ها معلمی تقدیم آقای فانی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خدمت ، شاهد ، تکلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار