گفتگوی "سامان سلیمانی" با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

تصاویر منتشر نشده در کتاب "رییس جمهور پیش مرگه" / روایت زندگی "جلال طالبانی" از دوران کودکی

"رییس جمهور پیش مرگه" روایت زندگی "جلال طالبانی" از دوران کودکی او و جزئیات زندگی او است.

"سامان سلیمانی" مترجم کتاب "رییس جمهور پیش مرگه" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: این کتاب بخشی از خاطرات "جلال طالبانی" رییس جمهور عراق است که از دوران کودکی او تقریباً تمام مراحلی را که گذرانده در 21 فصل تدوین شده است .

وی افزود: بسیاری از تصاویر موجود در این کتاب برای اولین بار است که منتشر می‌شود و برای اولین بار خیلی از مباحث زندگی او در این کتاب مطرح شده.

وی عنوان کرد: نویسنده‌ی این کتاب سال‌ها فعالیت روزنامه نگاری داشته و از نزدیک جلال طالبانی را می‌شناخته و دیدگاه‌ها و جزئیات زندگی سیاسی او را از نزدیک دیده وبازگو کرده است.

وی ادامه داد: این نویسنده در کنار بازگو کردن زندگی جلال طالبانی روابط سیاسی و شخصیت‌های سیاسی که او با آن‌ها در ارتباط بوده را نیز از نزدیک دیده است.

سلیمانی با اشاره به دلایل خود برای ترجمه‌ی این کتاب گفت: طالبانی علاوه براینکه یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته در خاورمیانه درجهان است با مبارزات و تلاش خود توانسته به بالاترین مقام عراق برسد.

این امر در زمانی بوده که دولت قبلی عراق اعتقاد داشته که اگر تمام درختان خرما در سر جلال طالبانی خراب شود او حتی نمی‌تواند شش پیش مرگه را دور خود جمع کند.

اما می‌بینیم که با مبارزه‌ی مداوم وتلاش خود وبدون اینکه از هیچ پشتوانه قوی و قبیله‌ای برخورد دار باشد به جایگاهی می‌رسد که کشوری مثل عراق که پراکنده‌گی قومی و سیاسی و مذهبی زیاد دارد تمام گروه‌های سیاسی آن کشور را مورد توافق قرار دهد.

سلیمانی ادامه داد: مطالب این کتاب هیچ وقت به عنوان یک کتاب منتشر نشده وبه هیچ عنوان به این شکل مطرح نشده است.

مطالب این کتاب پاورقی‌های روزنامه‌ی شرق‌الاوسط است که من خودم آن را به شکل کتاب درآوردم و عنوان آن را نیز خودم انتخاب کردم.

این متجرم با اشاره به وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال‌های قبل به صورت بهتری در حال برگزار است ویک سری کتاب‌هایی که سال‌های پیش در نمایشگاه کتاب نبودند من امسال در این مکان دیدم.

وی خاطرنشان کرد: کتاب رییس جمهور پیش مرگه در 1100 نسخه برای اولین بار چاپ شده و هفته‌ی آینده وارد بازار خواهد شد.


انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار