تاکنون آب مقطری برای دستگا‌های آزمایشی و حساس تولید‌ می‌شد که فیلتراسیون نبوده‌اند ولی تولید آب مقطر فوق دیونیزه هیچ حساسیت برای دستگاه‌های آزمایشگاهی به وجود نمی‌آورد.

حسین دخانی مجری طرح آب مقطر فوق دیونیزه در شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  از سال ۱۳۸۶ به طور رسمی فعالیت شرکت شروع شد که تا الان به تولید شش محصول موفق شده‌ایم. 

وی عنوان کرد: یکی از تولیدات شرکت دانش بنیان ما آب مقطر استریل فوق دیونیزه است. 

 دخانی از کاربردهای آب مقطر استریل فوق دیونیز، توضیح داد و گفت: این آب جهت صنایع مختلف از قبیل پالایشگاه‌های پتروشیمی، پلی اکریل، بیمارستان‌ها (نظیر اتاق عمل شستشوی دستگاه‌های حساس)، داروسازی‌ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، ‌کارخانجات، صنایع غذایی تولیدکنندگان، لوازم آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی‌ها، دستگاه‌های خانگی نظیر اطو پرس، بخار شو و در صنایع آبکاری طلا و کروم و... قابل استفاده هستند. 

وی اظهار داشت: آب تولید شده توسط دستگاه اتو ترموستریل به دلیل عدم نیاز به فیلتر و استفاده از راکتور مخصوصی تا آب را از آب جدا می‌کنند، کاملا استریل با درجه خلوص بسیار بالا هستند. 

دخانی همچنین افزود: این در حالیست که دستگاه‌های تولیدکننده آب مقطر موجود در بازار به دلیل وجود فیلتر در ساختارشان مشکلاتی از قبیل عدم استریل شدن و نیز تفاوت کیفیت آب تولید شده در حین فیلتراسیون را دارند و در نتیجه آب تولید شده کیفیت مناسب برای دستگاه‌های آزمایشگاهی و حساس را ندارند. 

وی در پایان افزود: نمونهٔ آب مقطر استریل در کشور آلمان تولید شده ولی برای اولین بار توسط ایرانی‌ها با صرفه‌جویی ارزی بالایی این محصول را به تولید انبوه رسانده‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار