نحوه نشستن تأثیر بسزایی در سلامت زانو‌ها، کمر و گردن دارد. بنابراین با اصلاح سبک زندگی و الگوی نشستن می‌توان سلامت این قسمت‌های بدن را تضمین کرد.

دکتر کورش منصوری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دو نوع الگوی نشستن روی صندلی و نشستن روی زمین وجود دارد. 

در حالتی که افراد روی زمین می‌نشینند، بهتر است پا‌ها دراز باشد و حتماً تکیه‌گاه داشته باشند. درحالتی که افراد چهار زانو یا دو زانو می‌نشینند، فشار زیادی بر مفصل زانو و قوس کمر وارد می‌شود و البته حالت دو زانو با توجه به اینکه علاوه بر موارد ذکر شده، وزن بدن هم روی زانو‌ها می‌افتد بد‌ترین نوع نشستن است. 

وی افزود: درحالتی که افراد روی صندلی می‌نشینند، انتخاب صندلی مناسب و نشستن درست روی صندلی حائز اهمیت است. 
صندلی مناسب باید طوری باشد که ارتفاع پاشنه پا تا زانو، همچنین اندازه نشیمن‌گاه مناسب فرد باشد و این در افراد با قد مختلف متفاوت است. 

دکتر منصوری ادامه داد: قرار دادن یک مثلث زیر پنچه پا‌ها با زاویه ۴۵-۳۰ درجه بسیار مطلوب است. همچنین داشتن دسته صندلی برای قرارگرفتن آرنج‌ها بطور قائم و تکیه‌گاه پشت صندلی که با قسمت استخوانهای کتف را پوشش دهد توصیه می‌شود. 

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: نشستن کودکان به فرم دبلیو (W) یا قورباغه‌ای بسیار بد است چرا که در کودکان باعث تغییر فرم زانو‌ها به حالت ضربدری می‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: زانو ، نشستن ، صندلی ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۷:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
سلام.پسر من ۱۱ماهشه.همش دو زانو میشینه..خطرناک نیست؟لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
پدر بزرگ من تمام عمر 96 ساله اش دوزانو و چهار زانو و ... می نشست و از زانو و دیگر مفاصل هیچ مشکلی نداشت...
باید علت ها را دقیق تر بررسی کرد...
آخرین اخبار