میزان صادرات آلمان ماه آوریل امسال آنچنان کاهش یافت که طی 10 ماه گذشته چنین کاهشی در این شاخص و در این کشور سابقه نداشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد میزان صادرات کشور بر اساس آمار و ارقام تعدیل فصلی شده حدود  1.8 درصد کاهش نشان می دهد.

کاهش میزان صادرات آلمان در ماه مارس قبل از هر چیز نشان دهنده آن است که در رشد اقتصادی این کشور وقفه ایجاد شده است. در همین حال، میزان واردات آلمان نیز در ماه مارس حدود 0.9 درصد کاهش را نشان می دهد.

با این میزان کاهش در صادرات آلمان میزان مازاد تجاری این کشور در ماه مارس به 14 میلیارد و 800 میلیون یورو می رسد . حال آنکه مازاد تجاری آلمان در ماه فوریه امسال معادل 15 میلیارد و 800 میلیون یورو بود. 

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی پیش کرده بودند میزان صادرات آلمان در ماه مارس حدود 0.1 درصد و میزان واردات این کشور در همین ماه حدود 0.5 درصد افزایش داشته باشد. 

از دیگر سوی، شاخص تولیدات صنعتی که تغییرات ماهانه در تولید برای بخش‌های عمده صنعتی از جمله معادن، کارخانه ها و خدمات عمومی را نشان می‌دهد، در آلمان در ماه مارس حدود 0.5 درصد کاهش را نشان می دهد و این در حالی است در این بخش نیز کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده بودند حدود 0.2 درصد افزایش داشته باشد. 

همچنین کاهش ارقام این شاخص های اقتصادی پیش بینی های اخیر وزارت اقتصاد آلمان را نقض می کند. وزارت اقتصاد آلمان به تازگی اعلام کرده بود چشم انداز روشنی در انتظار صنایع کشور است.

بر اساس این گزارش، سفارش برای تولیدات صنعتی و کارخانه ای آلمان در ماه مارس آنچنان کاهش یافت که چنین کاهشی از 18 ماه گذشته تاکنون در این کشور سابقه نداشته است.

از نظر درصدی، رقم این شاخص حدود 2.8 درصد کاهش را نشان می دهد حال آنکه کارشناسان پیش بینی کرده بودند رقم آن دست کم 0.3 درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار