صندوق بین المللی پول خواستار افزایش کمک‌ها به لبنان برای مقابله با سرازیر شدن پناهندگان سوری به لبنان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از . " روسیا الیوم" ، صندوق بین‌المللی پول روز گذشته با درخواست ازجامعه جهانی برای افزایش کمکها به لبنان ، در رابطه با افزایش بی سابقه سرازیر شدن پناهندگان سوری به سرمین های لبنان، در رابطه با بحرانهای اقتصادی و امنیتی در لبنان هشدار داد.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای که پس از دیدار هیئت صندوق بین‌المللی پول از بیروت صادر گردید گفت : بحران سوریه منجر به سرازیر شدن بی‌سابقه پناهندگان سوری به لبنان که تعداد آنها هم‌اکنون به یک چهارم ساکنان این کشور می‌رسد ، شده است که این مسأله وضعیت امنیتی و جامعه‌ی این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد تعداد سوری‌هایی که در خود سوریه آواره گشته اند به 6.5 میلیون نفر می‌رسد و این درحالی است که تعداد سوری‌هایی که به خارج از این کشورکوچ کرده‌اند حدود 2.6 میلیون نفر برآورد می‌شود که اکثرا به کشورهای همسایه صورت پذیرفته و در این میان بیش از یک میلیون نفر به لبنان پناهنده شده اند.

در این بیانیه آمده است : دارایی عمومی دولت لبنان در اثر این بحران به شدت تحت تأثیر قرار گرفت است و خدمات عمومی و بیمارستان‌ها و مدارس با مشکل در این کشور مواجه شده‌اند.

این بیانیه همچنین به نرخ بیکاری در لبنان به سبب بحران سوریه اشاره می‌کند و می‌گوید : حدود 20 درصد از نیروهای فعال بیکار هستند و میانگین رشد اقتصادی در لبنان به 2درصد می‌رسد که بسیار پائین تر از آنچه که این کشور قبل از بحران سوریه در مارس 2011 با آن مواجه بوده می‌باشد.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: کمک‌هایی که لبنان از جامعه جهانی در خلال سال گذشته دریافت نمود و حدود 800 میلیون دلار می‌شد، کافی نبوده و همچنان این کمک‌ها با وجود درخواست‌های متعدد پائین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار