رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: جشنواره ورزشی عشایر آذربایجان شرقی به عنوان میراث فرهنگی و معنوی منطقه باید ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،جعفری در مراسم پایانی بیست و یکمین دوره این جشنواره، افزود: فعالیت های فدراسیون بر اساس نگاه ارزشی و تفکر فرهنگی ایران اسلامی پایه ریزی شده و تفکر قهرمانی بر آن حاکم نیست، بلکه تکریم از پیشکسوتان و توسعه ورزش در میان روستاییان و عشایر غیور از اهداف فدراسیون است.

وی گفت: اهداف خاص و تببین شده ای برای پهلوان سازی با استفاده از ابزارهای تربیتی در فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری وجود دارد و فرهنگ ارزشی کشور بر فعالیت های فرهنگی و ورزشی روستایی و عشایری حاکم است.

جعفری افزود: احیا و ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی با رویکرد فرهنگی از دیگر محورهای فعالیت این فدراسیون است.

رییس فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی را نقطه عطف ورزش روستایی و عشایری در کشور و استان دانست و گفت: برگزاری بسیار مطلوب این جشنواره در 20 دوره گذشته این جشنواره را به یکی از برنامه های بسیار خوب فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تبدلی کرده که بازتاب بسیار خوبی در رسانه ها دارد.

بیست و یکمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان، دیروز در روستای صومعه بخش آبش احمد شهرستان کلیبر برگزار شد.

این جشنوار همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر برای بیست و یکمین سال متوالی و با همکاری ارگان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله مسابقات اسب سواری، طناب کشی و دو و میدانی برای عشایر شهرستان برگزار و در حاشیه آن انواع محصولات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته شد.

در بخش طناب کشی جوانان تیم شرفه قهرمان شدند و شهدای آبش احمد و دلاوران در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش دوومیدانی وحید حسین زاده قهرمان شد و تیمور شیری و پیمان نقیبی دوم و سوم شدند.

در بخش سوارکاری این رقابت ها که در پنج کورس آقایان و یک کورس بانوان برگزار شد در کورس اول محمد چاخرلو، داود عبداللهی و ایرج محمدی اول تا سوم شدند.

در کورس دوم افشین غفاریان، احد جغدی و غفار قرارچولو اول تا سوم شدند.

در کورس سوم محمد اسکندی، جعفر عبادی و بختیار صالحی، در کورس چهارم توحید سلیمانی، وحید مرادی و شکار نجف زاده و در کورس پنجم شجاع رهبری ، سیروس قره چورلو و اصغر روحی اول تا سوم شدند.

در کورس بانوان نیز مه لقا خانی قهرمان شد و لیلا غفاری و لیلا میرزاده دوم و سوم شدند.
 
انتهای پیام/س

 

برچسب ها: جشنواره ، ورزشی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.