فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه اعلام کرد قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون دلاری فروش دو ناو جنگی میسترال فرانسه به روسیه همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه،  فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه اعلام کرد قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون دلاری فروش دو ناو جنگی میسترال فرانسه به روسیه همچنان به قوت خود باقی است. 

اولاند در آلمان گفت: این قرار داد که سال 2011 امضا شد به قوت خود باقی است و اکتبر آینده عملی خواهد شد. تا این لحظه دلیلی برای زیر سئوال رفتن آن وجود ندارد. در حالی که روابط کشورهای غربی و روسیه در هفته‌های اخیر به علت بحران اوکراین با تنش رو به رو است آمریکا روز پنجشنبه از فروش ناوهای میسترال فرانسه به روسیه ابراز نگرانی کرد.

فرانسه و روسیه سال 2011 درباره فروش دو ناو میسترال قرارداد امضا کردند که اولی اکتبر 2014 و دومی 2015 تحویل داده می‌شود. روسیه قصد دارد با این ناوها ناوگان خود را در دریای سیاه تقویت کند. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه اواخر ماه مارس در آمریکا از احتمال لغو فروش این ناوها به روسیه در صورت عوض نشدن موضع مسکو درباره اوکراین خبر داد.

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه هم گفته بود ماه اکتبر در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.
روسیه نیز به فرانسه لغو این قرارداد هشدار داده و تاکید کرده است از حقوق خود چشم پوشی نخواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار