آخرین نشست بخش بین‌الملل سرای اهل قلم با سخنرانی «علیرضا ربانی» سخنگوی بخش ناشران بین‌الملل در حضور جمعی از این ناشران برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نشست عصر آخرین روز برپایی این نمایشگاه، ربانی نکاتی درباره حضور ناشران بین‌الملل را در نمایشگاه گوشزد کرد.
 
در این نشست، سخنگوی بخش ناشران بین‌الملل، سابقه حضور ناشران لاتین و عربی را با هم مقایسه کرد. وی در این خصوص گفت: سابقه حضور ناشران لاتین در بخش بین‌الملل طولانی است، در حالی که ناشران عرب هنوز کاملاً به روند ثبت نام اینترنتی وارد نیستند و در زمان ثبت نام دچار مشکل شدند.
 
ربانی افزود: ما 10 هزار و 800 مترمربع برای فضای ناشران بین‌الملل برآورد کرده بودیم، اما مقدار برآوردشده بسیار کمتر از متراژ مورد نیاز در این بخش بود.
 
وی در ادامه سخنانش به برخی از مشکلاتی ناشران بین‌الملل اشاره کرد و گفت: امسال با بعضی مسائل از جمله گران‌فروشی ناشران با اغماض برخورد شد، اما این برخورد در آینده جدی‌تر خواهد بود.
 
ربانی یکی دیگر از مشکلات این بخش را مواجهه با کتاب‌های چاپ دیجیتال دانست که با چاپ افست در نمایشگاه عرضه شده بودند. وی این کار را غیرقانونی خواند و از برخوردهای جدی‌تر در آینده خبر داد.
 
سخنگوی بخش ناشران بین‌الملل ضمن تأکید بر افزایش نظارت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، گفت: ناشران بین‌الملل باید به قیمت‌گذاری و کیفیت کتاب‌های عرضه‌شده بیشتر توجه کنند.
 
ربانی در پایان سخنانش از همراهی صمیمانه ستاد برگزاری نمایشگاه و سایر همکاران و دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 10 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد، تا ساعت 20 امروز شنبه 20 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار