دادستان مصر اعلام کرده است که مرسی در تماس با سران گروه تروریستی انصار بیت‌المقدس بوده.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ، دادستان مصر روز شنبه اعلام کرد : محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در تماس با سران گروه تندرو انصار بیت‌المقدس که مسؤول بسیاری از حملات برضد پلیس و ارتش مصر از تابستان گذشته بوده ،‌ بوده است.

هشام برکات دادستان مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد : طبق تحقیقاتی که دادستانی از متهمان انجام داده است ، به این نتیجه رسیده است که مرسی در تماس با سران گروه تروریستی انصار بیت المقدس بوده و با آنان توافق کرده بوده است که تا مدت زمانی که وی در قدرت می‌باشد ، از  انجام هرگونه اعمال خصمانه اجتناب نمایند.

این بیانیه می‌افزاید : مرسی 2 تن از تروریست‌ها به نامهای "محمد الظواهری" (برادر ایمن الظواهری رهبر القاعده)  و احمد عشوش را به منطقه سینا فرستاده بوده ، تا با اعضای گروه های تکفیری دیدارکنند و به آن‌ها بگویند که عملیات‌های خصمانه‌شان را در قبال عفو تمامی متهمان زیر مجموعه‌شان ، از سوی ریاست جمهوری و تلاش برای مانع شدن انجام تحقیقات قضائی ، متوقف سازند.

در این بیانیه نیامده است که آیا دادستانی اقدامی قانونی را نیز علیه مرسی به اجرا گذاشته و یا خیر و همچنین اخوان‌المسلمین نیز درباره این اظهارات دادستانی هنوز واکنشی نشان نداده است.

همچنین دادستان مصر خبر از ارجاع پرونده 200 تن از افرادی که مظنون به انجام اعمال تروریستی در شمال منطقه سینا هستند ، به اتهام پیوستن به گروهی تروریستی و جاسوسی وهمدستی با جنبش فلسطینی حماس ، به دادگاه جنایی مصر داده است.

شایان ذکر است که از زمان برکناری مرسی صدهاتن از اعضا و حامیان گروه اخوان‌المسملین کشته شدند و هزاران تن دیگر نیز دستگیر شده و برای  محاکم قضایی ارجاع داده شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار