عضو كميسيون شوراها گفت: اقتصاد مقاومتی نباید در حد یک حرف باقی بماند و با وجود اینکه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از 3 ماه می‌گذرد، انتظار می‌رود که دولت برنامه‌های عملیاتی خود در سال‌های 93، 94 و بعد از آن اعلام دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ "محمد جواد کولیوند" نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علني امروز یکشنبه (21 ارديبهشت ماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با تبريك ايام ماه رجب گفت: یکی از موضوعات مهم و بسيار حساس در زمان کنونی حفظ جایگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران است كه با ظرفيت‌هاي مهم رهبري، مردم، علم، نفوذ منطقه‌اي خاص و ساير شاخص‌هاي قدرت اسلام در جهان مد نظر بوده و اين مهم از دستگاه ديپلماسي كشور و ساير مجموعه‌هاي داخلي مورد مطالبه است.

وی افزود: ضرورت حمایت و پشتیبانی یکپارچه از سربازان و مجاهدان عرصه سیاست خارجی مبنی بر وحدت همه جانبه به منظور دستیابی به اهداف مهم نظام، خاستگاهی است که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مدنظر است .

عضو كميسيون شوراها در مجلس تصريح كرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید با اطلاع‌رسانی و گزارش‌های مستمر مرحله‌ای نسبت به شفافیت و اقناع افکار افرادی که نسبت به این موضوع اظهار نگرانی کرده‌اند، را بنمایند.
 
كوليوند اظهار داشت: متأسفانه شاهد سیاسی بازی و سیاست‌زدگی در تعدادی از مجموعه‌های اجرایی کشور هستیم، که این موضوع خسارت جبران‌ناپذیری را بر بدنه اجرایی کشور وارد و روز به روز سیستم اجرایی را ضعیف خواهد کرد.

کولیوند ادامه داد: امروز مسائل جدی کشور همانند تورم، تولید، اشتغال، کارآفرینی سهام عدالت، صندوق‌های بازنشستگی، بیمه و تعیین تکلیف بیمه‌های روستایی و عشایری نیاز به توجه ویژه و به خصوص توجه دولت و مجلس را دارد، در روز گذشته شاهد برگزاری همایشی در استان البرز بودیم و بهتر است بدانیم که در این همایش با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره اقتصاد و دارایی استان، اتاق صنعت و معدن، اتاق تعاون، خانه صنعت، نمایندگان مجلس و سایر دست‌اندرکاران حتی دولتی استان نیز هیچ‌گونه مشورت و ارائه راهکار نشد و اعلام بی‌اطلاعی آنها از این موضوع سبب نگرانی در سرمایه‌گذاران شد که لازم است در این زمینه وزارتخانه‌های کشور، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی موضوع را به دقت رصد و بررسی کنند.

عضو كميسيون شوراها با اشاره به اقتصاد مقاوتي خاطر شنان كرد: اقتصاد مقاومتی نباید در حد یک حرف باقی بماند و با وجود اینکه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از 3 ماه می‌گذرد، انتظار می‌رود که دولت برنامه‌های عملیاتی خود در سال‌های 93، 94 و بعد از آن اعلام دارد.

وي افزود: پروژه‌های هدفمندی یارانه‌ها تناسبی با زمان، پول، امکانات و گروه‌های مرجع پیدا نکرده و به نظر می‌رسد تکرار مجدد این نوع برنامه‌ها مانند سبد کالا و ثبت‌نام مجدد از یارانه‌بگیران شاید به تدریج ناکارآمد برنامه‌های دولت را فریاد بزند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: از دولت تدبیر و امید توقع است که پروژه‌های خطیر مانند هدفمندی یارانه‌ها، تولید داخلی و مسکن مهر را با بررسی‌های همه جانبه و استفاده از خرد جمعی و البته با شجاعت لازم پیگیری کند.

كوليوند در پيان خاطر نشان كرد: توجه جدی دولت، دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع عفاف و حجاب و ارائه راهکارهای دقیق فرهنگی، علمی و البته بازدارندگی و پیشگیری مستمر آن از دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و سیار دستگاه‌های ذیربط مدنظر است که مجلس و دولت در این زمینه به صورت مستمر باید اقدام کنند.

انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: شوراها ، کمیسیون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار