استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای اینکه عدالت در سلامت به طور مناسب در جامعه تحقق یابد، یکی از مهم‌ترین اقدامات، پرداخت حق بیمه تمامی نیازمندان از محل بودجه عمومی کشور است.

محمدمهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه هیچ گونه بیمه درمانی ندارند و البته بسیاری از این افراد وضعیت درآمدی چندان خوبی نداشته و در واقع برای تامین مخارج زندگی عادی خود نیز در تنگنا هستند. 

 وی افزود: در مقابل تعداد زیادی از افراد جامعه تحت پوشش بیش از یک بیمه هستند و همزمان از مزایای چند بیمه استفاده می‌کنند. 

 لطیفی با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه توانایی پرداخت حق بیمه‌های خود را ندارند، تاکید کرد: برای اینکه عدالت در سلامت به طور مناسب در جامعه تحقق یابد، یکی از مهم‌ترین اقدامات پرداخت حق بیمه تمامی نیازمندان از محل بودجه عمومی کشور است. 

 وی با اشاره به اینکه بیمه پایه همگانی و اجباری سلامت نیز باید برای تمامی مردم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: برای تحقق عدالت در سلامت، همچنین باید نظام پزشک خانواده و ارجاع نیز در سراسر کشور توسعه یابد. 

 لطیفی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه حق بیمه نیازمندان باید از بودجه عمومی پرداخت شود، برای پزشکان مستقر در مناطق محروم نیز باید تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. 

 

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، بودجه ، هزینه درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار