رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اثرگزاری برنامه‌های شبکه‌های رادیویی گفت: برنامه‌های شبکه‌های رادیویی رسانه ملی برای مخاطبان سالمند بسیار مناسب طراحی شده است و امیدواریم صدا و سیما طی سال جاری نیز برنامه‌هایی مخصوص گروه سنی سالمندان تهیه و پخش کند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، پریسا طاهری رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه برای ارتقاء سلامت سالمندان استفاده و بهره بردن از رادیو می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد، افزود: به دلیل اینکه ۶۶ درصد سالمندان بی‌سواد و سایر افراد نیز در حد کم سواد هستند، و درصد کمی از آنها تنها تحصیلات دانشگاهی دارند. از این رو تعداد کمی از سالمندان می‌توانند ارتباطی میان آموزش و ارتقاء سطح سلامت برقرار کنند. 

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد کمی از سالمندان می‌توانند از طریق مجله، کتاب و روزنامه اطلاعاتی را در مورد سلامت به دست بیاورند و از آنجا که تعداد بسیاری از سالمندان ما بی‌سواد هستند، بهترین راه ارتباط برقرار کردن با آن‌ها برای آموزش و انتقال اطلاعات از طریق صدا و سیما است. 

رییس اداره سالمندان درباره ارتباط رادیو و سالمندان نیز اظهارکرد: سالمندان بصورت روزانه عادت دارند که به رادیو گوش بدهند و یا برنامه‌هایی را در تلویزیون پیگیری کنند و تلویزیون که به جعبه جادویی شهرت دارد و وارد تمام خانواده‌ها شده است، اوقات زیادی را از سالمندان به خود اختصاص می‌دهد و چه بهتر که بتوانیم از این اوقات به نحو احسن استفاده کنیم و اطلاعاتی را به سالمندان و سایر افراد جامعه منتقل کنیم که باعث بشود که سلامت آن‌ها ارتقا پیدا کند. 

وی با اشاره به اهمیت آگاهی دادن به این گروه سنی بیان کرد: گروه‌های سنی دیگر به اندازه سالمندان نیازمند صدا و سیما نیستند؛ چون در دوره کودکی توجه زیادی از طرف والدین به بچه‌ها می‌شود و تحت نظارت مدارس، آن‌ها آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند. در دوره نوجوانی و جوانی نیز به همین ترتیب در مدارس و دانشگاه‌ها اطلاعات بهداشتی بسیاری را به جوانان منتقل می‌کنند. در دوره می‌انسالی نیز به علت ارتباطی که افراد با محیط دارند، اطلاعاتی را جذب می‌کنند؛ اما گروه سالمندان به علت اینکه درصد بالایی از آن‌ها بی‌سواد و از جامعه جدا شده‌اند و ارتباط زیادی با جامعه و محیط پیرامونشان ندارند، یکی از راه‌های ارتباطی قوی و هدفمند می‌تواند ارتباط با رسانه ملی بخصوص شبکه‌های رادیویی است. 

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروزه برنامه‌های آموزشی سلامت محور همچون شبکه رادیویی سلامت به نسبت سال‌های گذشته تاکید بیشتری بر روی موضوع سلامت دارد؛ ولی بازهم ما لازم داریم که این برنامه بیشتر شود و گسترش پیدا کند؛ و بیان کردن یک سری جملات خبری در ابتدای اخبار‌ها و برنامه‌ها می‌تواند برای تمام آحاد جامعه از جمله سالمندان مفید باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار