مدیر شبکه رادیویی سلامت جشنواره‌ها را محل ارائه برنامه‌های نوین دانست و گفت: هر سال با برگزاری جشنواره‌ها ایده‌های جدیدی در معرض دید همگان قرار می‌گیرد و این خود معیار و منبعی برای تولید برنامه‌ها در طول سال است که با استفاده از این ایده‌ها می‌توانیم نقش آفرینی مناسبی در ارتقای دانش مردم ایجاد کنیم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر شورای سیاستگذاری سلامت معاونت صدای رسانه ملی با بیان اینکه هر رسانه‌ای برای خودش جایگاه و وظیفه‌ای دارد، گفت: جایگاه رادیو خیلی عام‌تر و در دسترس‌تر نسبت به بقیه رسانه هاست؛ چرا که رادیو در هر جایی می‌تواند بدون اینکه صدمه‌ای به کارهای جاری فرد بزند، مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً کسی که در حال رانندگی است می‌تواند رادیو گوش دهد، حتی خانم خانه داری که در حال انجام کارهای روزانه است نیز می‌تواند شنونده رادیو باشد. 

وی در ادامه افزود: از این رو هر فردی در هر مکانی در منزل، محل کار، خودرو می‌تواند از اطلاعات رادیو استفاده کند بدون آنکه گوش کردن به رادیو به کارهای روزانه وی صدمه بزند؛ که این برای هیچ رسانه دیگری اعم از رسانه‌های مکتوب، مجازی و تلویزیون می‌سر نیست. بنابراین رادیو می‌تواند یک رسانه همراه باشد بدون آنکه آسیبی به کارهای روزانه فرد بزند. 

دکتر بهفر، با بیان اینکه افرادی می‌توانند از رادیو خوب بهره بگیرند که سطح دانش و هوش بالایی نسبت به قشر متوسط جامعه داشته باشند، اظهارکرد: یک حسن دیگری که رادیو دارد این است که رادیو برای افرادی بیشتر استفاده می‌شود که سطح دانششان نسبت به قشر متوسط جامعه بالا‌تر است، چرا که در استفاده از مطالب رادیو نیاز به تجسم فضایی داریم؛ چون ما ابزاری به جز صدا در اختیار نداریم و از تصویر نمی‌توانیم استفاده کنیم. از این رو تصویر تجسمی مطالب باید در ذهن شنونده ایجاد شود تا شنونده بتواند از مطالب رادیو استفاده کند. 

وی با بیان اینکه هر رسانه‌ای بنا به مأموریتی که دارد اولویت‌هایی را برای خودش در نظر می‌گیرد، ادامه داد: در دهه اخیر رادیو به سمت تخصصی شدن حرکت کرده است و هر موضوع با اولویتش در کشور برای رادیوی خاصی در نظر گرفته می‌شود. در معاونت صدای رسانه ملی با تمهیداتی که معاون محترم صدا در نظر گرفتند شبکه‌های تخصصی با رویکرد آموزشی تأسیس شده است که یکی از آن‌ها شبکه رادیویی سلامت است که در راستای ارتقای دانش سلامت جامعه فعالیت می‌کند. 

مدیر شبکه رادیویی سلامت ارتقای دانش سلامت مردم را یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی عنوان و بیان کرد: شاخص‌های توسعه یافتگی در حوزه سلامت شامل شاخص‌های متنوعی است که به وسیله اولویت‌های شبکه در برنامه سازی سعی می‌کنیم اولویت را به شاخص‌های پیشرفتگی نزدیک کنیم که با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ابتدای سال، رسانه‌ها نقش مهمی در ارتقای دانش سلامت مردم بر عهده دارند. 

وی در ادامه رقابت را دارای نقش مهمی در ارتقای کیفیت کار در هر شغلی دانست و گفت: اگر مقوله رقابت را حذف کنیم هیچ گونه انگیزه‌ای برای ارتقای کاری هیچ فردی چه در سطح دانشگاه و کارخانجات و چه در سطح رسانه ملی و رادیو ایجاد نخواهد شد، و اگر در حوزه برنامه سازی رقابت وجود نداشته باشد، شاید انگیزه‌های لازم برای ارتقاء و بروز کردن برنامه سازی‌ها از بین برود. 

دکتر بهفر با بیان اینکه پنجمین اجلاس جهانی صدا فرصت خوبی برای بهره گیری از دانش روز دنیا است، افزود: در پنجمین اجلاس جهانی صدا اساتیدی از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و مطالب و فنون جدید برنامه سازی را به برنامه سازان ما آموزش می‌دهند و ما از دانش و تجربه سایر کشور‌ها بهره‌مند خواهیم شد، و هر کشوری بتواند برنامه‌های جذاب و به روز را ارائه کند گوی سبقت را در سطح دنیا شامل خودش خواهد کرد.

مدیر شبکه رادیویی سلامت در پایان جشنواره‌ها را محل ارائه برنامه‌های نوین دانست و خاطرنشان کرد: هر سال از برنامه‌هایی که در سطح جشنواره استفاده می‌شود، ایده‌های جدید را در معرض دید همگان قرار می‌دهیم و این خود معیار و منبعی برای تولید برنامه‌ها در طول سال آتی است که ما با استفاده از نبوغ و هوش همکاران در سراسر کشور، این ایده‌ها را در حوزه برنامه سازی ورود پیدا کنیم و بتوانیم نقش آفرینی مناسبی در ارتقای دانش مردم ایجاد کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار