رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا دوشنبه اعلام کرد "ولفگانگ ایشینگر" دیپلمات باتجربه آلمانی به زودی به عنوان میانجی این سازمان برای برقراری گفتگو بین طرف‌های مختلف بحران اوکراین، تلاش خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا دوشنبه اعلام کرد "ولفگانگ ایشینگر" دیپلمات باتجربه آلمانی به زودی به عنوان میانجی این سازمان برای برقراری گفتگو بین طرف‌های مختلف بحران اوکراین، تلاش خواهد کرد.

دیدیه بورک هالتر در نشستی با وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: دولت اوکراین پیشنهاد ما را برای تعیین ایشینگر به عنوان میانجی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای گفتگوها بین نمایندگان دولت ، پارلمان اوکراین و مناطق به ویژه شرق، پذیرفته است.

ایشینگر پس از دوره‌ای طولانی از بر عهده داشتن مسئولیت سفارت آلمان در آمریکا و انگلیس، از کارشناسان شناخته شده روابط بین الملل است. او در گفتگوهای مربوط به دیتون بوسنی و در خصوص گسترش ناتو به شرق اروپا شرکت داشته است . او ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را که هر سال پذیرای رهبران سیاسی و نظامی کشورهای مختلف جهان است برعهده دارد.

بورک هالتر به وزیران اتحادیه اروپا "نقشه راه" را که سازمان امنیت و همکاری اروپا هفته گذشته در تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی و صلح آمیز برای بحران اوکراین تدوین کرده است ، ارائه کرد.

وی هشدار داد: ما در زمان سرنوشت سازی در این بحران قرار داریم . به رسیدن از منطق خشونت به منطق همکاری و اینکه این کار را همین الان انجام دهیم ، نیاز فوری داریم.

رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد همه پرسی که یکشنبه در پایگاه های جدایی طلبان شرق اوکراین برگزار شد با قانون اساسی اوکراین مغایرت دارد و بنابر این غیرقانونی است. وی گفت: باید از این نوع اقدامات تحریک آمیز پرهیز کرد.

بورک هالتر گفت سازمان امنیت و همکاری اروپا برای تسهیل در برگزاری مناسب انتخابات ریاست جمهوری 25مه ، یکی از بزرگترین هیئت های نظارت تاریخ خود را در اوکراین مستقر خواهد کرد. وی گفت: به 100 ناظری که هم اکنون در اوکراین به سر می‌برند ، کمی پیش از انتخابات 900 ناظر دیگر اضافه خواهند شد.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا در زمینه اعزام کارشناس و ارسال منابع مالی بیش از این در ماموریت این سازمان مشارکت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار