وزیر خارجه انگلیس گفته است: اتحادیه اروپا باید آمادگی خود را برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " روسیا الیوم"، ویلیام هیگ ، وزیر خارجه انگلیس ، پس از رسیدن به بروکسل گفت : اتحادیه اروپا باید آمادگی خود را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه آعلام کند.

ویلیام هیگ که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است گفت : به نظر من، لازم است که ما برای اعمال مرحله سوم تحریم‌ها برضد روسیه اعلام آمادگی بکنیم.
وی گفت : اعمال این تحریم‌ها بر موضع روسیه نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است تا در 25 ماه می برگزار گردد بستگی خواهد داشت.

شایان ذکر است که انتظار می‌رود تا امروز در بروکسل قطعنامه‌ای پیرامون اعمال تحریم‌های بیشتر برضد روسیه که شامل 15 نفر و 5 شرکت در کریمه می‌شود، اعمال گردد. پیشتر اتحادیه اروپا دور دوم تحریم‌ها علیه روسیه را که شامل ممنوعیت ورود برخی ازنمایندگان رهبران روسیه به اتحادیه اروپا و بلوکه کردن دارایی‌های آنها  در بانک‌های اروپایی را به اجرا درآورد وهمچنین فهرست سیاه امروز 48 نفر را شامل می‌گردد که از شهروندان روسیه و رهبران هواداران فدرالیسم در جنوب شرق اوکراین هستند.

لازم بذکر است که اتحادیه اروپا تا الان قطعنامه‌ای برای اجرای مرحله سوم تحریمهای اقتصادی برضد بخشهای اقتصادی روسیه نداشته و خبرها حکایت از آن دارد که 10 عضو از 28 عضو اتحادیه اروپا که شامل کشورهای یونان، قبرس ، بلغارستان ، مجارستان ، اتریش ، اسپانیا ، پرتغال ، مالت و فنلاند می‌گردد با این تحریم‌ها مخالف هستند.

از سوی دیگر " فدریکا موگورینی"، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در بروکسل اعلام کرده است کشورش به همکاری‌ها با کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌ها ضد روسیه و نمایندگان کریمه و شرق اوکراین ادامه می‌دهد؛ اما معتقد است که هم اکنون مهمترین چیزانجام گفتگوهای ملی در اوکراین است.

وی گفته است : مهمترین کار ما مانع شدن از ادامه خشونت‌ها و جستجوی راه‌هایی برای تحقق این هدف است و ما امروز به بررسی تحریم‌ها می‌پردازیم اما ضروری است که از تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برپایی گفتگوهای ملی حمایت گردد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری 25 ماه می اوکراین و پس از آن انتخابات پارلمانی باعث گردد اصلاحات در قانون اساسی اوکراین رخ دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار