رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین،در دیدار خداحافظی با سفیر اوکراین در تهران، گفت: راه حل مشکلات اوکراین احترام به خواست و اراده مردم است.

به‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) با الکساندر سامارسکی سفیر اوکراین در تهران دیدار و گفتگو کرد.
 
کائیدی در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: با گفتگو و مذاکره روند اوضاع در این کشور بسوی آرامش و ثبات باز گردد.
 
وی همچنین مبنای هرگونه راه حل در این کشور را احترام به خواست و اراده مردم این کشور دانست.
 
کائیدی در ادامه همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور را دارای پیشینه خوب و مثبت خواند و افزود: در طول سال‌های گذشته همواره مناسباتی سازنده و مفید میان مجالس دو کشور برقرار بوده و گروه‌های دوستی پارلمانی در تقویت و تحکیم این روند نقش مؤثری داشته‌اند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در ادامه دو کشور را دارای ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای همکاری و مراوده دوستانه دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در این چارچوب حمایت خواهد کرد.
 
الکساندر سامارسکی سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح تحولات کشورش بر علاقمندی کی یف برای گسترش مناسبات با ایران تأکید کرد.
 
وی همچنین سیاست‌های روسیه را عامل ایجاد شرایط کنونی در کشورش دانست.
 
سفیر اوکراین در تهران در پایان این دیدار با توجه به پایان ماموریتش از تلاش‌های گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی در حمایت از روند گسترش مناسبات دو کشور قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار