کنفرانسی با حضور مخالفان سوری از خارج برگشته در دمشق برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  المیادین، همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کنفرانسی با حضور برخی از مخالفان سوری که به تازگی از خارج بازگشته اند در دمشق برگزار شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، دمشق پایتخت این کشور شاهد برگزاری کنفرانسی با حضور شماری از مخالفان از خارج برگشته و شماری از مخالفان مستقل داخلی بود. شرکت کنندگان در این کنفرانس هدف خود را یکسان کردن دیدگاه های طرفداران حل سیاسی بحران سوریه، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین تلاش کردند اختلافات بین مخالفان داخلی را کم کنند.

دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در گزارشی در این خصوص با اشاره به حضور مخالفان مستقل و برخی از مخالفان از خارج برگشته در این کنفرانس برای پیدا کردن راه حلی جهت متحد کردن مخالفان طرفدار حل سیاسی افزود: این کنفرانس در یکی از هتل های دمشق برگزار شد و سازمان های امنیتی سوریه نیز تامین امنیت آن را بر عهده گرفتند.

محمود مرعی رئیس دموکراتیک فعالیت ملی یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کرد: ما می خواهیم حق تصمیم گیری را به سوری ها برگردانیم. ما خواستار بازگشت مخالفان به سوریه هستیم زیرا همه تلاش ها و راه حل ها باید در سوریه انجام شود نه در استانبول، پاریس، لندن، تل آویو، واشنگتن یا امان.

در ادامه گزارش با اشاره به اسامی برخی از مخالفان سوری که از خارج برگشته اند، از جمله میس کریدی، باسل کویفی و خالد الناصر آمده است: بازگشت مخالفان از خارج به سوریه فعلا به همین افراد محدود می شود. بازگشت آنها با استقبال برخی و انتقاد برخی دیگر روبرو شده است.

میس کریدی از مخالفان مستقل عضو ائتلاف مخالفان سوری گفت: اگر لازم نبود اصلا سوریه را ترک نمی کردم. به نظر می رسد برخی مشکلات وجود دارد که انسان خودش باید آنها را از نزدیک لمس کند. این درد و رنج ها فقط صاحبان آن را رنج می دهد. این رنج ها متعلق به سوری هاست. با احترامی که برای افراد برجسته قائل هستم باید بگویم آنها (مخالفان) که به خارج رفته اند در واقع نوعی گردشگری سیاسی است.

باسل کویفی مخالف مستقل از شورای ملی سوریه نیز که به تازگی از خارج برگشته است گفت: من و برخی دیگر از مخالفان سوری بهتر دیدیم که باب اعتماد به دولت سوریه را بازکنیم و تلاش کنیم تا بقیه مخالفان نیز به کشور بازگردند.

در ادامه گزارش آمده است: حضور مقامات رسمی و همچنین نمایندگان ایران و روسیه در این کنفرانس بر اهمیت آن افزود.

ولادیمیر سابخوف وزیر مختار سفارت روسیه در دمشق گفت: ما نقشی معنوی و سیاسی بر عهده داریم. ما با جدیت با دوستان سوری خود تعامل می کنیم و از آنها می خواهیم رویکردی عقلانی و رویکردی که با منافع خودشان و سوریه تناسب دارد در پیش بگیرند.

خبرنگار المیادین ادامه داد: این فعالیت ها هنوز چارچوب مشخصی ندارد ولی به گفته مسئولان این کنفرانس، برگزاری آن برای ایجاد توازن در عرصه سیاسی بین مخالفان خارج نشین که تحت سیطره کشورهای عربی و غربی هستند و مخالفان داخل ضروری به نظر می رسد.

در پایان گزارش آمده است: این اولین تلاش دولت سوریه برای آشتی با مخالفان خارجی و شاید تکمیل آشتی هایی است که در داخل به دست آمده است ولی این تلاش هنوز مراحل آزمایشی خود را می گذراند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار