آیت الله نوری همدانی گفت: امروز اسلام ناب محمدی(ص) به علمداری ایران در جهان مورد تهاجم دشمنان مختلف به طرق گوناگون می باشد ولی ما با فرهنگ ایثار و شهادت و داشتن روحیه جهادی در مقابل این تهاجمات با اقتدار ایستاده ایم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله نوری همدانی" امروز در مراسم تجلیل از پدران آسمانی با تبریک سالروز ولادت امام علی(ع)، این امام همام را اسوه تمام جهانیان اعلام کرده و بر لزوم گسترش فرهنگ علوی در کشور تاکید کرد.
 
معظم‌له با بیان این که اسلام دینی جامع است که در آن ملاک تقوی و ایمان بوده و تفاوتی بین زن و مرد نیست، از فاطمه بنت اسد، مادر حضرت علی(ع) به عنوان یکی از مادران شهید یاد کرد ه و افزود: این که این بانوی مکرم فرزند خود را در مقدس ترین جای دنیا یعنی کعبه به دنیا آوردند نشان از فضلیت و جایگاه این بانو و فرزند گرامی ایشان است.
 
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه جهاد در دین اسلام ابراز داشت: جهاد در راه خدا از مقدس ترین ارکان دین اسلام است، بطوریکه این مهم علاوه بر تاکید فراوان در قرآن در بیان پیامبر اکرم و امامان معصوم (ع)ما هم بسیار تاکید شده است.
 
به گفته این استاد خارج فقه حوزه، مسئله جهاد از دستورات الهی است که نه تنها در اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید قرار گرفته است بطوریکه هر پیامبری با دو رسالت تبلیغ و هدایت مردم و مبارزه با دشمنان خدا مبعوث می شد.
 
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امامان معصوم(ع) ما هم در همین راستا گام برداشتند بطوریکه امام علی (ع) در یک دست شمشیر ذوالفقار برای مبارزه با دشمنان خدا را در دست داشته و در دیگر دستشان نهج البلاغه شریف بوده است.
 
معظم‌له ادامه داد: انقلاب اسلامی ما هم در ادامه رسالت انبیا و امامان معصوم (ع)بوده و با هدف گسترش احکام الهی ومبارزه با دشمنان خدا،ظالمان و زورگویان جهان  به رهبری عالمی ربانی، شکل گرفت.
 
وی با تاکید بر این که نباید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراموش گردد، گفت: برای بقای اسلام شهدای گرانقدر ما در رکاب پدرمعنوی و رهبرخود، امام خمینی(ره) علیه دشمنان جنگیدند و با از جان گذشتگی‌ها درخت اسلام را آبیاری کرده و بر رشد آن افزودند.
 
این مرجع تقلید با تاکید براین که،  فرهنگ ایثار و شهادت سدی در مقابل توطئه های دشمنان است، خاطرنشان ساخت: امروز اسلام ناب محمدی (ص)به علمداری ایران در جهان مورد  تهاجم  دشمنان مختلف به طرق گوناگون می باشد، ولی ما با فرهنگ ایثار و شهادت و داشتن روحیه جهادی در مقابل این تهاجمات با اقتدار ایستاده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار