یک پایگاه خبری عربی مدعی شد انرژی هسته ای ایران به ترسی برای کشوهای عربی حوزه خلیج فارس تبدیل شده است که انان را به فکر مقابله واداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط،چندین تن از نویسندگان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قلم فرسایی در مورد خطرات ناشی از قدرت اتمی ایران برای منطقه، بر لزوم اقدام جدی به منظور مقابله با این خطر تاکید دارند، اما نگاهی منطقی به نوشته‌های آنان نشان می‌دهد که این مطالب چیزی جز سخنان بیهوده و نیست.

یک نویسنده عرب، با اشاره به برنامه هسته ای ایران مدعی خطرات فعالیت اتمی این کشور برای منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده و می‌افزاید باید کشورهای این منطقه به ویژه عربستان به طور جدی به چگونگی مقابله با تهدیدات اتمی ایران فکر کرده و آن را از دیدگاه موضوعی که با مسائل منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی حاشیه آن مرتبط است، مورد بررسی قرار داده و در این راه احساسات و موانع ناشی از تعهدات بین-المللی را نیز کنار بگذارند، حتی اگر نتیجه این بحث و بررسی‌ها به این منتهی شود که ما نیز باید سلاح اتمی در اختیار داشته باشیم، باز باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کرد.

در واکنش به دیدگاه این نویسنده عرب باید گفت که فکر مقابله با این تهدیدات و اقدام عملی در برابر آن، دو موضوع مختلف است.

اما برای پی بردن به اینکه  سخنان این نویسنده عرب چقدر بی‌محتوا است، باید یادآور شد که سال‌ها از آغاز انقلاب اسلامی در ایران گذشته است و سالها پیش تهران تحقیقات اتمی را آغاز کرد  و عربستان و کشورهای همسو با آن نیز سال‌ها ست که شعار مقابله با توسعه تفکر شیعه در منطقه خلیج فارس را سر داده اند؛ شعاری که به راستی از شعار فراتر نرفته است. در مقابل جمهوری اسلامی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که آسایش  دشمن صهیونیستی را سلب کرده است بنابراین  آمریکا و متحدان غربی آن نیز باید پیش از رویارویی با ایران، بار دیگر محاسبات سیاسی خود را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

در این شرایط این سوال مطرح است که عربستان و کشورهای عضو به اصطلاح شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با ایران چه می‌توانند بکنند؟ قطعا هیچ چیز زیرا زراد خانه تسلیحاتی کشورهای عربی خلیج فارس و نیروی نظامی تمام این کشورها در کنار هم نیز نخواهند توانست در برابرقدرت  نظامی ایران  چند ساعت بیشتر دوام بیاورد به ویژه اینکه نیروهای ایران از زمان جنگ تحمیلی عراق مهارت زیادی به دست آورده و  کارکشته شده اند.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همگی در کنار هم، نمی‌توانند از فکر مقابله با ایران  فراتر بروند زیرا در واقع این کشورها چیزی جز مناطق حفاظت شده آمریکا نیستند و گمان نمی رود که آمریکا نیز برای ورود به جنگی جدید آمادگی داشته باشد و یا بخواهد به پشتوانه ارزیابی‌های  بچه گانه با یک قدرت منطقه‌ای وارد جنگ شود آن هم در شرایطی که رپیم صهیونیستی به عنوان سومین قدرت نظامی برتر جهان و منطقه، پیش از چنین اقدامی هزار بار فکر می‌کند زیرا حمله به ایران و اقدام نظامی علیه آن تمام معادلات خاورمیانه را دگرگون خواهد کرد، از همین رو بهتر است برخی کسانی که قلم به دست دارند و عادت کرده‌اند مقالاتی بر اساس توهم بنویسند، برای حفظ احترام و عزت نفس خود از نوشتن مطالب بی محتوا و خیالاپردازی دست بردارند.

در هر شرایطی رویارویی با ایران را نباید سرگرمی نظامی دانست به ویژه اینکه بر خلاف برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  ایران  به فکر استفاده از گزینه نظامی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار